תרבות ופנאי

כוורת באיחוד עצוב במודעות האבל: "אוהבים ומתגעגעים"

לאחר שהמוזיקאי והיוצר יצחק קלפטר, הגיטריסט המיתולוגי של להקת כוורת, נפטר בגיל 72, חבריו ללהקה שיחררו מודעת אבל בה נכתב: "עצובים וכואבים את לכתו של חברנו היקר"
מערכת ice | 
יצחק קלפטר (צילום פלאש90)
כוורת כבר לא תתאחד שוב, אבל לרגע אחד השמות של חברי הלהקה המיתולוגית והחשובות ביותר בהיסטוריית המוזיקה הישראלית שוב הופיעו אחד ליד השני ולמרבה הצער בנסיבות כואבות במיוחד. האיחוד התרחש במדור מודעות האבל בעיתונים השונים כדי להביע את צערם ממותו של יצחק קלפטר.
במועדת האבל המדוברת שהופצה במדורים, נכתב: "עצובים וכואבים את לכתו של חברנו היקר יצחק קלפטר (צ'רצ'יל). אוהבים ומתגעגעים להקת כוורת. אלון, אפרים, גידי, דני, יוני, מאיר". בשנים האחרונות הלהקה התאחדה מספר פעמים והיו תקוות כי שוב יירשם איחוד שכזה, אך זה כבר כמובן לא ייצא לפועל בהרכב מלא.

כזכור, ביום חמישי האחרון עולם המוזיקה התאבל על הגיטריסט, היוצר והזמר יצחק "צ'רצ'יל" קלפטר שנפטר לאחר הידרדרות ממושכת במצבו הבריאותי בשנים האחרונות, בגיל 72 בלבד. קלפטר הותיר אחריו בן, אוריה, מוזיקאי גם הוא, מבת זוגו לשעבר דורית פלד.
קלפטר היה שותף מרכזי ביצירות שעיצבו את עולם המוזיקה הישראלי, בראש ובראשונה בלהקת "כוורת" המיתולוגית, שם היה גיטריסט והשתתף גם בכתיבה והלחנה של כמה מהלהיטים הגדולים ביותר כמו "יו יה" ו-"היא כל כך יפה".
את דרכו החל בגיל 15 כשהקים עם חבריו חיים רומנו, מיקי גבריאלוב ועוד, את להקת "הצ'רצ'ילים" פורצת הדרך שהביאה צליל שעוד לא נשמע אז ברוק הישראלי. לאחר שחרורו מהצבא הפך לנגן ליווי של זמרים מצליחים כמו אריק איינשטיין ואריק לביא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה