השוק

הרווח העצום ש-JP מורגן צופה מרכישת בנק פירסט ריפבליק

ענקית ההלוואות אמרה למשקיעים כי היא צופה עלייה של 3 מיליארד דולר ברווח הריבית הנקי לאחר שלקחה 173 מיליארד מההלוואות של הבנק הכושל
מערכת ice | 
ג'יי פי מורגן (צילום shutterstock)
רווח הריבית הנקי של ג'יי פי מורגן יעלה השנה ב-3 מיליארד דולר עקב רכישתו של בנק פירסט ריפבליק (First Republic Bank) הכושל, לפי מצגת שפורסמה לקראת יום המשקיעים שלו ביום שני.
המלווה הגדול ביותר בארה"ב הסכים לקחת 173 מיליארד דולר מההלוואות של הבנק הכושל, 30 מיליארד דולר של ניירות ערך ופיקדונות של 92 מיליארד דולר לאחר שבנק פירסט ריפבליק נסגר על ידי הרשויות מוקדם יותר החודש.

ענקית וול סטריט נמצאת בתהליך של שילוב פירסט ריפבליק, שייקח ככל הנראה כ-12 חודשים. ג'יי.פי מורגן אמרה כי היא נותרה אופטימית לגבי הרכישה שכן היא התגלתה כאחד המרוויחים הגדולים מהמשבר הבנקאי האחרון עקב נהירה של פיקדונות מלקוחות שחיפשו ביטחון במוסדות גדולים יותר.
פירסט ריפבליק היה המלווה האזורי השלישי בארה"ב שנכשל מאז מרץ במהפך כלל-מגזר שהרעיד את המניות הפיננסיות, העמיק את החששות ממשבר והגביר לחץ על בנקים בינוניים.
ג'יי.פי מורגן אמרה כי היא צופה גידול בהוצאות בטווח נמוך עד בינוני בטווח הבינוני, וקבעה מחדש את היעד של 17% לתשואה על ההון העצמי המוחשי - מדד מרכזי שמודד עד כמה הבנק משתמש בכסף של בעלי המניות כדי לייצר רווח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה