השוק

קרן המטבע מורידה את תחזיות הצמיחה של ישראל ל-2.5% בלבד

בקרן המטבע הבינלאומי אומרים שהסיכונים לכלכלה הישראלית כתוצאה מהחקיקה המשפטית גבוהים ולמעשה פרמיית הסיכון של ישראל עולה באופן משמעותי; תחזית הצמיחה המעודכנת מדברת על צמיחה כלכלית של 2.5% בלבד
ניצן כהן | 
בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
קרן המטבע הבינלאומי מזהירה מפני החקיקה המשפטית. להערכת כלכלני הקרן שסיימו לא מכבר את הביקור שלהם בישראל פרמיית הסיכון של ישראל עולה באופן משמעותי בשל החקיקה החדשה ומשכך היא מעלה את פרמיית הסיכון ומכאן יש להוריד את תחזיות הצמיחה של ישראל. תחזית הצמיחה מהמעודכנת עומדת על 2.5% בלבד זאת לעומת התחזית הקודמת שדיברה על צמיחה של 2.9%.

בקרן המטבע מציינים את הסיכונים של הכלכלה הישראלית כשאנחנו מדברים על הסיכונים הביטחוניים שגברו בחודשים האחרונים על רקע המשבר ביחסים בין ישראל לארה"ב, ההתגרענות של איראן והתעצמות של ארגוני הטרור. עוד אומרים בקרן המטבע כי חוסר הוודאות הפוליטי גורם גם הוא לסיכויים כלכליים.
באשר לחוקי המהפכה המשפטית מציינים בקרן המטבע את העלייה בפרמיית הסיכון של ישראל. בקרן אומרים שציות לחוק ושמירה על החוק הן גורם משמעותי בצמיחה כלכלית
יש לציין כי בקרן מציינים את האינפלציה הגבוהה אך זו נמצאת בתהליך של ירידה לאור ההתמודדות הנחושה של בנק ישראל איתה. באשר לרפורמות נדרשות כותבים כלכלני הקרן שיש להגביר את ההשקעות בחינוך ובתשתיות כשמיומנויות חשובות שאמורות להיווצר באמצעות מערכת החינוך אינן מתבצעות, בטח לא כהלכה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה