השוק

בואינג זכתה במכרז ענק ותספק מטוסים ב-40 מיליארד דולר

ריינאייר הודיעה שתרכוש את צי המטוסים הבא שלה מבואינג לאחר תהליך מכרזי מורכב; העסקה בהיקף של 40 מיליארד דולר; ריינאייר נערכת להמשך התקופה הטובה בה נמצא ענף התיירות
ניצן כהן | 
בואינג (צילום יחצ)
אחרי תהליך מכרזי מעניין הודיעו היום באוינג וריינאייר על עסקה במסגרתה תספק בואינג מטוסים מדגם 737 בהיקף כספי ענק של 40 מיליארד דולר. למרות ההנחה המשמעותית שנתנה בואינג לריינאייר המשקיעים אוהבים את העסקה ומניית בואינג עולה במסחר במוקדם בניו יורק.
ריינאייר היא למעשה הלקוח הגדול ביותר של בואינג באירופה. מנכ"ל ריינאייר אמר בהודעה לעיתונות שהמגעים התנהלו בין שתי החברות כבר בחודש מרץ האחרון מתוך כוונה לרכוש 200 מטוסים שיסופקו בין השנים 2027 ל-2031 עם אופציה להגדיל את היקף ההזמנה.

נזכיר כי במשבר הקורונה קרסו כמעט כל חברות התעופה הבינלאומיות וקיבלו לא מעט עזרה מהממשלות. אולם החל באמצע 2021 כשמשבר הקורונה החל להתפוגג חזרו החברות לפעילות כמעט מלאה עד שבשנת 2022 הם כבר לא יכלו לענות על הצרכים ההולכים וגוברים של הציבור שרצה לטוס והרבה.
נכון להיום ממתינים בעולם למצב בו התיירים הסינים יחזרו לפעילות אחרי שממשלת סין ביטלה את מדיניות האפס קורונה ופתחה את הגבולות שלה לתנועה של תיירים החוצה ופנימה. למעשה כל ניתוח אפשרי ברחבי העולם צופה שחברות התעופה הולכות לכמה שנים מצויינות ומכאן הצורך שלהן להצטייד בציי מטוסים מתאימים. ריינאייר עשתה זאת היום בעסקת ענק של 40 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה