השוק

וורן באפט סוגר רבעון עם 130 מיליארד במזומן ומגיב על קריסת הבנקים

בגיל 91 באפט השיב במשך שעות לשאלות על סדר היום הכלכלי; על משבר הבנקים הוא אומר כי המהלך של הרגולטורים היה בלתי נמנע; במקביל התפרסם דו"ח הרבעון של ברקשייר שהציג רווח נקי של 35 מיליארד דולר
מערכת ice |  3
וורן באפט באסיפת בעלי המניות (צילום מסך יוטיוב)
מנכ"ל ברקשייר האת'ווי, המיליארדר וורן באפט, אמר היום (שבת) באסיפת בעלי המניות השנתית שלו, כי הרגולטורים נמנעו מאסון פיננסי בכך שהם דאגו שלקוחות בנק עמק הסיליקון לא יפסידו כסף בקריסתה של החברה.
הנפילה הפתאומית של SVB במרץ האחרון אילצה את חברת ביטוח הפיקדונות הפדרלית לעצור את הבנק, ולמכור חלק מנכסיו ל-First Citizens שבועות לאחר מכן. ה-FDIC הגן על לקוחות SVB בתהליך כשאיפשר לרגולטור להעביר את כל ההפקדות שלמות, גם אם חשבונותיהם עברו את סף הכיסוי של 250,000 דולר.
"זה היה יכול להיות קטסטרופלי" אם הרגולטורים לא היו עושים זאת, אמר באפט במהלך אסיפת בעלי המניות השנתית שלו, שהפכה לכנס שאלות ותשובות מסקרן. מתן אפשרות למפקידים לא מבוטחים להפסיד כסף היה "מתחיל מרוץ על כל בנק במדינה", אמר.
 
אז המהלך, שהביא ביקורת משום שהוא הגן על משקיעי הון סיכון, סטארט-אפים ושחקנים מתוחכמים אחרים, היה "בלתי נמנע" בעיני באפט.
בדו"ח לרבעון הראשון של 2023, הרווחים של ברקשייר האת'ווי של באפט זינקו. הרווחים התפעוליים, הכוללים רווחים מהעסקים בבעלות מלאה של הקונגלומרט, הסתכמו ב-8.065 מיליארד דולר ברבעון הראשון. מדובר בעלייה של 12.6% לעומת 7.16 מיליארד דולר בשנה הקודמת.
מאגר המזומנים של ברקשייר תפח ל-130.616 מיליארד דולר מ-128 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2022. ברקשייר גם רכשה מחדש מניות בשווי 4.4 מיליארד דולר - הגבוהה ביותר מאז הרבעון הראשון של 2021 - לעומת 2.8 מיליארד דולר בסוף השנה שעברה.
הרווח הנקי של ברקשייר, הכולל רווחי השקעות לטווח קצר, גדל ל-35.5 מיליארד דולר ברבעון לעומת 5.6 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, המשקף קאמבק ברבעון הראשון בהשקעות המניות של וורן באפט, כמו אפל. אם כי באפט מזהיר את המשקיעים שלא לשים לב לתנודות רבעוניות ברווחים לא ממומשים בהשקעות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מס ירושה בארהב
    מתעניין 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום המדינה לוקחת עד 40 אחוז מס ירושה על סכום גבוה מ 12 מיליון דולר. זאת אומרת שכשבאפט ימות, המדינה תיקל לעצמה חלק מברקשייר האתאווי?
    סגור
  • 2.
    חזיר קפיטליסטי
    אבי 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ו מיליארדרים בתחת גולד דיגרים שווים ז
    סגור
  • 1.
    האם העושר שלו
    אריק 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יכול לקנות לו אושר?
    סגור