השוק

בית ההשקעות מיטב ישלם 120 מיליון שקל בהסכם פשרה

מיטב הייתה אמורה לשלם 400 מיליון שקל במסגרת פסק דין בתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה אולם במסגרת הליך גישור הסכימו התובעים ובית ההשקעות על תשלום מופחת של 120 מיליון שקל; בעקבות ההסכם מזנקת מניית בית ההשקעות ביותר מ-6%
ניצן כהן |  1
אילן רביב מנכ"ל מיטב דש (צילום רמי זרנגר יחצ)
בית ההשקעות מיטב ישלם במסגרת הליך גישור לעמיתי קופות הגמל שנרכשו מבנק הפועלים 120 מיליון שקל וזאת במקום 400 מיליון שקל עליהם החליט בית המשפט במסגרת שתי תביעות ייצוגיות שהוגשו נגדו. במיטב ערערו על ההחלטות של בית המשפט ובמהלך הערעור הופנו הצדדים לגישור ששם הוחלט על התשלום בהיקף כספי של 120 מיליון שקל.
חלוקת 120 מיליון השקל ישולמו בהתאם להסכם בדרך הבאה. 100 מיליון שקל ישולמו לעמיתים הזכאים שהיו עמיתים בקופות הגמל שנרכשו מבנק הפועלים. 20 מיליון שקל לא ייגבו מהעמיתים הזכאים כדמי ניהול עבור ניהול ההשקעות שלהם. התובעים הייצוגיים עצמם יקבלו 2.3 מיליון שקל ועורכי הדין של התובעים יקבלו 15.7 מיליון שקל. הצדדים מבקשים שבית המשפט יחליט אם שכר טרחת עורכי הדין יהיה חלק מה-120 מיליון שקל או יתווסף לסכום הזה.
במיטב אומרים היום שמקור המימון להסכם הפשרה יהיה הלוואה בנקאית שלקח בית ההשקעות בהיקף כספי של 350 מיליון שקל כנגד שעבוד פיקדון בנקאי. במיטב הפרישו כבר בדו"חות הקודמים שלהם 400 מיליון שקל בשל פסקי הדין כך שבית ההשקעות יוכל לעשות ריקוברי לחלק מההפרשה הזו.
יש לצין כי בית ההשקעות מיטב אמור לקבל ולו חלק מהכסף מחברת הביטוח שמבטחת אותו אולם הסכום הסופי עדיין לא נקבע כמו גם החלוקה בין בית ההשקעות לחברת הביטוח.
נזכיר כי מקור החיוב של מיטב בתשלום הפיצויים נובע מקופות גמל שרכשה החברה מבנק הפועלים בשנת 2007. בניגוד להסכמים שחתמו עמיתי קופות הגמל ובנק הפועלים (הסכמים אליהם נכנסה מיטב כרוכשת) העלה בית ההשקעות דש (שהתמזג במעלה הדרך עם מיטב) את דמי הניהול שהוא גובה וזאת כאמור בניגוד להסכמים שנחתמו עם העמיתים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הליך גישור מרשים
    א מרום מילברגר-מגשר 05/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בימים אלה עורך גישור בפורטוגל עם מאפיינים דומים , ההליך בישראל נתן השראה לנסוח ההסכם כאן בפורטוגל. תודה לצדדים ולמגשר. גילוי נאות ; כותב שורות אלה משמש כסגן יו״ר ודובר לשכת המגשרים בישראל.
    סגור