השוק

דירקטוריון הבורסה אישר את מינויו של יוג'ין קנדל ליו"ר

יוג'ין קנדל שימש בעבר כיו"ר המועצה הלאומית לכלכלה וחתם לאחרונה על מכתב הכלכלנים שהזהיר מהשלכות החקיקה המשפטית; קנדל נחשב לדמות מוערכת בעולם הכלכלי ושימש גם בפרופ' למימון באוניברסיטה העברית
ניצן כהן | 
יוג'ין קנדל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
פרופסור יוג'ין קנדל נבחר לשמש יו"ר דירקטוריון הבורסה. דירקטוריון הבורסה אישר הבוקר את מינויו של קנדל וזומנה אסיפה כללית לאישור סופי של המינוי. קנדל נחשב לדמות מוערכת מאוד בעולם הכלכלי הישראלי לאחר ששימש כפרופ' למימון באוניברסיטה העברית ואף כיו"ר המועצה הלאומית לכלכלה.

קנדל נחשב לידען גדול במאפיינים הכלכליים הייחודיים של ישראל ואף לקח חלק בוועדת טרכטנברג שמונתה על ידי בנימין נתניהו כתגובה למחאה החברתית סביב יוקר המחיה. ועדת טרכטנברג נזכיר המליצה על שורה של צעדים שנועדה לשפר את התחרותיות בישראל שבסופו של יום תוריד את יוקר המחיה אך למרות העבודה המקיפה והיסודית שעשתה הוועדה לא יושמו מרבית המלצותיה אך יש לה ערך רב במחקר המקיף שעשתה על המאפיינים הכלכליים של ישראל ועל הצעדים שאולי ייושמו בעתיד.
קנדל לאחר פרישתו מהשירות הציבורי עמד בראש מכון שנושא את השם סטארט אפ ניישן ותכליתו הייתה לחבר חברות טכנולוגיה ישראליות וצעירות עם משקיעים ברחבי העולם. הניסיון הרב בתחומי הטכנולוגיה והחיבור של הטכנולוגיה הישראלית עם משקיעים בעיקר מחוץ לישראל וזה בדיוק מה שהבורסה הישראלית (ושוק ההון המקומי) רוצה וצריך, הנפקות של חברות טכנולוגיה בישראל כשלב ראשון בדרך לנאסד"ק.
אילן פלטו, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות הגיב למינויו של פרופ' יוג'ין קנדל לתפקיד יו"ר הבורסה לני"ע ואמר כי "אני מברך את פרופ' קנדל על כניסתו לתפקיד. פרופ' קנדל הוא איש מוערך ועתיר זכויות, כישרון והבנה מקיפה של תחומי הכלכלה ושוק ההון. כולי תקווה כי מינויו יתרום לחיזוק מעמדה של הבורסה לני"ע והחברות הציבוריות בישראל הנסחרות בבורסה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה