השוק

פייסבוק וצוקרברג הפתיעו את האנליסטים; המנייה זינקה

חברת מטא מפרסמת את הנתונים לרבעון הראשון לשנת 2023 ומציגה הגדלת מכירות ב-3%, מעל לציפיות האנליסטים. בעקבות הנתונים, המנייה זינקה במסחר לאחר שעות הפעילות
מערכת ice | 
מניית מטא מזנקת (צילום יוטיוב/ shutterstock, CBS Mornings)
מטא, חברת האם של פייסבוק, דיווחה אתמול (רביעי) כי הגדילה את המכירות של הרבעון הראשון לשנת 2023 ב-3%, מה שהופך מגמה של שלושה רבעונים רצופים של ירידות בהכנסות וזאת בניגוד לציפיות האנליסטים.
בעקבות פרסום העלייה בהכנסות, מניית מטא זינקה בשיעור של עד 12% במסחר לאחר שעות הפעילות. הדבר מחזק את הודעתו של מארק צוקרברג כי שנת 2023 תהיה "שנה של יעילות".
נקודת אור נוספת אצל מטא היא קצב צמיחת המשתמשים לעומת הרבעונים הקודמים. מספר האנשים הפעילים באפליקציות השונות של מטא גדל ב-5% מהשנה הקודמת ליותר מ-3.8 מיליארד, והמשתמשים הפעילים היומיים של פייסבוק גדלו ב-4% ליותר מ-2 מיליארד.
"היה לנו רבעון טוב והקהילה שלנו ממשיכה לצמוח", אמר צוקרברג בהצהרה ביום רביעי. "אנחנו גם הופכים יעילים יותר כדי שנוכל לבנות מוצרים טובים יותר מהר יותר ולשים את עצמנו בעמדה חזקה יותר כדי לספק את החזון שלנו לטווח ארוך".
יש לציין כי החברה גם דיווחה כי הרווחים ירדו בכמעט ברבע בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ל-5.7 מיליארד דולר. המחיר לפרסומת לדוגמה ירד גם הוא ב-17% לעומת השנה הקודמת.
כזכור מטא נמצאת בעיצומו של ארגון מחדש מאסיבי וזאת לאחר שבחודש נובמבר האחרון הודיעה על פיטורי 11,000 עובדים ובחודש שעבר צוקרברג הודיעה כי החברה תפטר עוד 10,000 עובדים. בסך הכול, הקיצוצים יצמצמו את כוח העבודה ברבע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה