השוק

"פריצת דרך" בקריסתה של ג'מבו סטוק: האם אותר בעלי הרשת?

בית המשפט המחוזי הוציא צו הקפאת הליכים לרשת הסטוק שנקלעה לקשיים, וחייבת לספקים ולבנקים לפי ההערכות כעשרות מיליוני שקלים. עו"ד אמיר ברטוב מונה כנאמן זמני לרשת שמעסיקה 300 עובדים ומונה 16 סניפים
מערכת ice | 
רועי ונונו – מייסד, בעלים ומנכ"ל רשת ג'מבו סטוק (צילום איגור אוסדצ'י, shutterstock)
שלשום (שלישי) השופטת עירית וינברג-נוטוביץ מבית המשפט המחוזי בלוד הוציאה צו הקפאת הליכים לרשת ג'מבו סטוק, ומינתה את עו"ד אמיר ברטוב כנאמן זמני לרשת. ההחלטה התקבלה לאחר שהרשת לא הגיבה לטענת בנק לאומי על חוב בסך 8 מיליון שקלים, שמעיד על סכנה להמשך פעילותה.
היום מתברר לפי פרסום של כלכליסט, כי בעלי הרשת, רועי ונונו, סוף סוף יצר קשר לאחר היעדרות ופרק זמן של שקט. עו"ד ברטוב מסר כי ונונו יצר קשר ושנכון לעת זו הוא משתף פעולה. בעת זו לא ידוע יותר מכך ומה בפועל התרחש בתקופת היעדרותו של הבעלים.
בהחלטת השופטת להוציא את הצו נכתב: "לאחר עיון בבקשות ובנספחיה, בהיעדר תגובת החברות ובהסכמת הממונה, שוכנעתי כי יש ראיות לכאורה לכך שמתקיימים התנאים למתן צו לפתיחת הליכים נגד החברות. עוד שוכנעתי שיש צורך במינוי בעל תפקיד לשם שמירת נכסיהן של החברות".

בנק לאומי ביקש מבית המשפט צו לפתיחת הליכים נגד החברות "ג'מבו סטוק צפון שרון" ו"צ'אק בס", בטענה כי נקלעו לחדלות פירעון. על פי הבקשה רשת ג'מבו סטוק מונה 16 סניפים ומעסיקה כ-300 עובדים.
עו"ד דקלה סתיו הגיבה בשם הממונה על הליכי חדלות פירעון כי על פי הערכה עומד סך חובות הרשת על כ-13 מיליון שקל וכי "בעלי החברה רועי ונונו בחר לנתק את הקשר עם הבנק. תגובת החברות ובעליהן לא התקבלה. בנסיבות אלה, יש מקום למנות נאמן זמני לחברות".
יצוין כי לרשת חובות נוספים, בין השאר לבנק מזרחי, בנק הפועלים, הבנק הבינלאומי ולספקים, ועל פי ההערכות בשוק הן מסתכמות בעשרות מיליוני שקלים.
סניפי רשת ג'מבו סטוק נסגרו בערב חג הפסח ועד כה לא נפתחו שוב. לפי פרסומים, הספקים שלא קיבלו את כספם ניסו להוציא מהחנויות את המלאי והציוד, אך בערב חג הפסח קיבלו הודעה מהרשת כי לאורך החג כולו, כולל חול המועד, החנויות לא ייפתחו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה