השוק

ההודעה של סמסונג שולחת את מניית גוגל לירידות במחזור גבוה

סמסונג הודיעה היום שהיא שוקלת להחליף את מנוע החיפוש בטלפונים הפופולריים שלה בזה של מיקרוסופט מה שעלול לפגוע משמעותית בתוצאות של גוגל, שבתגובה יורדת בכ-4% ומקרינות באופן שלילי על וול סטריט
ניצן כהן | 
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, ויקיפדיה)
הסיפור של היום בוול סטריט הוא ההודעה של סמסונג שהיא בוחנת אפשרות להחליף את מנוע החיפוש של גוגל בזה של מיקרוסופט בטלפונים הסלולריים שלה. בכלי התקשורת בארה"ב דיווחו כי ההודעה של סמסונג הכניסה את בכירי גוגל לפניקה של ממש מאחר וערוץ ההפצה של סמסונג עבור גוגל ומנוע החיפוש שלה שאחרי למרבית ההכנסות שלה, הוא ערוץ הפצה משמעותי מאוד.
ההודעה של סמסונג הייתה פגיעה בבטן הרכה של גוגל אחרי שמיקרוסופט רכשה את מנוע החיפוש מבוסס הבינה המלאכותית ChatGPT והחלה לשלב אותו בבינג, מנוע החיפוש של מיקרוסופט שמנסה ללא הצלחה להילחם בדומיננטיות של גוגל בתחום. עד עכשיו לא הצליחה מיקרוסופט להילחם באמת בשליטה של גוגל בתחום החיפוש אבל הרכישה של ChatGPT הכניסה את הענף לתזזית, בעיקר לאור העובדה שלגוגל אין כרגע מענה הולם למנוע החיפוש שרכשה מיקרוסופט.

בוול סטריט לא רואים בעין טובה את התגובה המגומגמת של גוגל לרכישה של מיקרוספט וההודעה של סמסונג מעלה חשש שמנוע החיפוש של מיקרוסופט, מבוסס הבינה המלאכותית, עשוי בטעות להיות הדבר הבא בתחום החיפוש ואם יקבל ערוץ הפצה כמו סמסונג עלול באמת לאיים על הדומיננטיות של גוגל.
מניית גוגל מאבדת כמעט 4% מערכה וזה משמעותי אם לוקחים בחשבון את היקפי המסחר הגבוהים במניה שמרכזת כרגע מחזור של 20 מיליון מניות, בעוד מחזור המסחר הממוצע במניה (GOOGL) עומד על 39 מיליון מניות ביום.
מניית מיקרוסופט אגב עולה בשיעור מתון של 0.4% בתוך שהמניה מרכזת מחזור סביר יחסית לשעה זו במסחר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה