השוק

השקל חוזר להתחזק אחרי סוף סבב הלחימה

הדולר  נסחר סביב 3.598 שקלים, לאחר שמוקדם יותר היום נסחר סביב 3.63 שקלים; האירו נחלש ב-0.7% ונסחר סביב 3.925 שקלים, לאחר שמוקדם יותר היום נגע ב-3.95 שקלים
מערכת ice | 
דולר, שקל (צילום shutterstock)
אחרי שהיום (שישי) הוכרז על חזרה מלאה לשגרה בעורף אחרי יומיים של מטחי רקטות ותקיפות תגובה של צה"ל בעזה ולבנון, השקל חזר להתחזק מול הדולר והאירו. הדולר  נסחר סביב 3.598 שקלים, לאחר שמוקדם יותר היום נסחר סביב 3.63 שקלים. האירו נחלש ב-0.7% ונסחר סביב 3.925 שקלים, לאחר שמוקדם יותר היום נגע ב-3.95 שקלים.
המצב הפוליטי בישראל בעקבות הרפורמה המשפטית יצא מצב קשה מאוד בכלכלה, כאשר בשבועות האחרונים השקל נחלש משמעותית מול המטבעות הזרים, בראשם כמובן הדולר והאירו. 

כאמור, עם ההסלמה בדרום ובצפון והמצב הביטחוני המורכב, ובנוסף על רקע העלאת הריבית של נגיד בנת ישראל פעם נוספת ב-0.25% רגע לפני החג, השקל ממשיך להיחלש לעומת המטבעות הזרים. הריבית זינקה כבר ל-4.5%, כאשר הריבית פריים עלתה לשיעור של 6%.
האירו עלה לשער שיא מאז אמצע שנת 2021, עם עלייה של 1.55% לשער של קרוב ל-3.95 שקלים. הדולר עלה באחוז לשער של כ-3.62 שקלים. התדרדרות נוספת במצב הביטחוני בזירות לבנון ועזה עלולה לגרום להיחלשות נוספת של השקל, כאשר האירו עשוי להגיע לסביבות שער של ארבעה שקלים לראשונה מזה שנתיים.
עלייה חדה בשערי המטבעות הזרים לעומת השקל, עלולה לגרום לעוד עלייה באינפלציה שצפויה להיות ממילא גבוהה יחסית בחודשים מרץ ואפריל. נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ יפורסמו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לצד מחירי הדירות בפברואר ביום שישי בשבוע הבא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה