השוק

עו"ש אאוט, פיקדונות אין: כך הישראלים מנתבים את הכספים שלהם

העלייה הנוספת בריבית בנק ישראל דרשה בחינה מחודשת של ההרגלים של הישראלים ביחס לכסף שלהם. מתברר כי במהלך החודשיים הראשונים לשנה המגזר הציבור ממשיך להוציא את הכספים מהעו"ש היישר למוצרים שונים עם טווח ארוך
מערכת ice | 
כסף (צילום shutterstock)
אמש דווח כי בנק ישראל מעלה את הריבית בארץ ב-0.25% - בפעם התשיעית ברציפות בחודשים האחרונים לאור האינפלציה הגואה. לכן, איזה זמן טוב יותר לבחון את ההרגלים המשתנים של הישראלים בצל המשבר, אם לא עכשיו. 
לפי גלובס, הציבור הישראלי ששומר את כספו בבנקים הבין כי הרווחיות נמצאת במקומות אחרים. מאז שבנק ישראל החל להעלות את הריבית, הציבור הוציא מחשבונות העו"ש (עובר ושב) שאינם נושאי ריבית, סכום כולל של 185 מיליארד שקל - כ-26% מהסכום שהוחזק בחשבונות באפריל שנה שעברה.
עם זאת, אין זה אומר שהכספים הועברו היישר לקרנות כספיים למטרות רווח גבוהות יותר, אלא ייתכן מאד כי הכספים יצאו כדי לסייע לאזרח הממוצע להתמודד עם ההחזרים החודשיים שרק הולכים ועולים בסכומם. למרות זאת, לפי הנתונים של בנק ישראל מתברר כי הכספים הועברו גם לקרנות ומוצרים שיכולים להניב תשואות לאזרח.
למשל, בחודשיים הראשונים של שנת 2023 נרשמה האצה בהיקף העברת הכספים מהעו"ש, בהיקף של כ-100 מיליארד שקל. לפי הערכות בית ההשקעות מיטב, הכספים עברו לקרנות ארוכות טווח היות ששם ניתן לקבל תשואות משתנות של מעל לאחוז.
לצד המגזר הציבורי, ניכר כי במגזר העסקי בחודשיים הראשונים של השנה הפיקדונות קטנו ב-54 מיליארד שקל. לפי הערכת בית ההשקעות, ייתכן והחברות הגבירו את קצב צריכת המזומנים או שהן עברו לחו"ל כתגובה למצב הפוליטי במדינה. למרות זאת, נרשם גידול של יותר מ-7 מיליארד שקל ביתרת הפיקדונות של תושבי חוץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה