השוק

סמוטריץ' הציג את התקציב לכנסת: "צעד שייתן יציבות"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג את תקציב המדינה לשנים 2023 ו-2024 לכנסת לקראת קריאה ראשונה; סמוטריץ' אמר כי התקציב ייתן יציבות; "עמלנו רבות כדי להיאבק ביוקר המחיה"
ניצן כהן |  3
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג היום את תקציב המדינה לשנים 2023 ו-2024 לכנסת לקראת קריאה ראשונה. תקציב המדינה לשנת 2023 יעמוד כ-484 מיליארד שקל וב-2024 על כ-513 מיליארד שקל. "הקמנו ממשלה לפני שלושה חודשים, ולכל אחד מהשותפים בממשלה יש תוכניות עבודה גדולות ורחבות. 
"לפני כחודש, עם אישור התקציב בממשלה, עשינו את הצעד הראשון. היום, עם אישור התקציב וחוק ההסדרים בקריאה ראשונה, אנחנו ממשיכים את הצעד הנכון הזה. צעד שיחזק את הכלכלה הישראלית, צעד שיחזק את הקואליציה ואת הכנסת, צעד שייתן לאזרחי ישראל יציבות.

"בתקציב המוצע אנחנו רואים לנגד עינינו את המעמסה הגדולה המונחת על כתפי אזרחי ישראל ועמלנו רבות כדי להיאבק ביוקר המחיה המקשה על כל אזרח ואזרחית בישראל. התקציב והתכנית הכלכלית שמונחים לפניכם היום לקריאה ראשונה הם בשורה למשק הישראלי. אנחנו מביאים רפורמות מבניות משמעותיות שיאיצו את הצמיחה במשק, ולצדן השקעה תקציבית משמעותית, מענה לצרכי הביטחון, לדרישות המשרדים ולדרישות השכר, תוך ריסון מידתי של ההוצאה. 
"יש בפנינו אתגרים כלליים לא פשוטים. האופק הכלכלי אינו בהיר. עליות הריבית בעולם, שנחוצות לצורך המאבק באינפלציה, מטלטלות את השווקים הפיננסיים בעולם, מעיבות על הפעילות הכלכלית של עסקים רבים ועל משקי הבית. המשבר בסקטור הבנקאי בארה"ב ובאירופה מחריף את חוסר הוודאות בשווקים ועלול להוביל להאטה בצמיחה הגלובלית ולהרעה בתחזיות.
"אמרתי ואני אומר גם היום יש לנו כאן במדינת ישראל הזדמנות להיות אי של יציבות בים כלכלי עולמי סוער. לאור האתגרים הכלכליים, הבאנו היום תקציב אחראי. התקציב יאפשר לממשלה לממש את מדיניותה, תוך שמירה על אחריות פיסקלית שתסייע לייצב את המשק ולמנוע החרפה של האינפלציה. 
הנהגה כלכלית אחראית נחוצה כעת לצליחת האתגרים המצויים לפתחנו. בעת הזו חשוב מאוד לנהוג באחריות. אישור התקציב הוא צעד קריטי - הוא משדר לציבור, לחברות הדירוג ולמשקיעים שישראל פועלת באחריות ויסייע להבטיח יציבות" אמר סמוטריץ'.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חרטטן , בוא תספר מר סמוטריץ,כמה כסף מוחבא למען הישיבות
    לירון 03/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמעט שש עשרה מיליארד שקל, כמה קיצוץ רוחבי תצטרכו לעשות לפי דרישת האוצר.
    סגור
  • 1.
    כיוון שיש רפורמה חייבים לחשב תקציב מחדש
    Mtlk 03/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כיוון שיש רפורמה חייבים לחשב תקציב מחדש.לדעתי 3 מיסים אפשרים טובים. 1 מס על כל מי שטס לחול בסך 50 שקל לאדם. 2.אגרת גודש בתל אביב 3.העלאת המע"ם. כדי לא לפגוע בגודל התקציב.עכב ניוקי ההפגנות אחרי הכל הם יצרו.אז שישלמו
    סגור
  • המון סיסמאות אבל אפילו לא דוגמא אחת
    אבינועם 03/2023/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לדבר ולחרטט גם אני יכול מר סמוטריץ.. ההבדל בינינו הוא שאני גם מסוגל לדבר ולחרטט באנגלית. באמת שהייתי צוחק אם זה לא היה עצוב. איפה זליכה איפה?את אחוז החסימה לא העברתם אותו.. המונופולים וההון שלטון רק ישמינו על חשבונינו עד שאנשים ידעו מה לשים בקלפי בשביל באמת לעזור למעמד הבינוני והנמוך. חלם
    סגור