השוק

נזקי המהפכה המשפטית: תנודתיות בדולר שעבר לירידות של 1%

המסחר במטבע חוץ נפתח כשהדולר התחזק ב-0.6% ונסחר ברמה של 3.64 שקל; דיווחים על לחץ להקפאת המהפכה המשפטית שולח את הדולר כרגע לירידות של 1%
ניצן כהן |  4
נזקי המהפכה המשפטית (צילום shutterstock, פלאש 90/ אריק מרמור, תומר נויברג)
על רקע פיטורי שר הביטחון יואב גלנט וההפגנות הלילה ברחבי ישראל, נפתח המסחר במט"ח כשהדולר מתחזק בכ-0.6% ונסחר ברמה של 3.65 שקל. נזכיר כי ביום חמישי כששר הביטחון היה אמור להודיע על התנגדותו להמשך חקיקת חוקי המהפכה המשפטית, הדולר ירד לרמה של 3.58 שקל, מה ששיקף סוג של חזרה לנורמלית.
בשעה האחרונה ועל רקע הדיווחים כי הלחץ על בנימים נתניהו להקפיא את חוקי המהפכה המשפטית גורמת לדולר לשנות כיוון ולרדת ב-1% לרמה של 3.59 שקל.
החשש הגדול הבוקר בחדרי העסקאות הוא שגל יציאת הכסף מישראל יתגבר עד כדי מצוקת מט"ח של השחקנים מה שיחייב הזרמת נזילות מט"חית למערכת. נדגיש: אין מדובר במצוקת מזומנים אלא בעודף של רוכשי מט"ח על פני אלה שמעוניינים למכור מט"ח במחירים סבירים.
נזכיר עוד כי לדולר גבוה יש משמעות מרחיקת לכת על הכלכלה הישראלית שהיא מוטת יבוא ובהיעדר פעילות יצוא של ההייטק הכלכלה הישראלית נותרת עם זרם דולרים מיצוא הגז ופעילות ערה של ספקולנטים שמעוותים את שער החליפין.
בבנקים אמרו אתמול שככל שהדולר יתחזק מול השקל בתקופה הקרובה לא תיוותר ברירה לבנק ישראל אלא להעלות את הריבית ב-0.5% כשנכון לכרגע מגולמת בשוק העלאת ריבית של 0.25% וזה משמעותי להתפתחות הכלכלית של ישראל.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    רפורמה דיסלקטים, רפורמה !
    Royb 03/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם היסטוריה.... העם ימחק אתכם, תלחמו חזק כי זו באמת מלחמת ההשרדות שלכם...
    סגור
  • 3.
    הסרבנים וחוסמי הכבישים הופכים
    מלמד מבוא לדיקטטורה 03/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותנו לדיקטטורה כי הם הריבון החדש במקום העם.
    סגור
  • 2.
    במקום לכתוב את האמת אתם כותבים שטויות
    א 03/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסיפור האמיתי זה משבר עולמי כלכלי בעקבות הדפסת כסף מטורפת שהובילה לאינפלציה. עכשיו מעלים ריביתלהלחם באינפלציה וזה גורם להאטה במשק ופיטורין והפלת בנקיים.
    סגור
  • 1.
    ניצן, כתבה מוטה ושקופה. אתה לא עיתונאי (ל"ת)
    ארנון 03/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור