השוק

עסקת ענק: מגדל תרכוש חשמל מדוראל ב-220 מיליון שקל

חברת הביטוח מגדל חתמה על עסקה משמעותית עם דוראל במסגרתו תרכוש חשמל מהחברה במשך 10 שנים בהיקף כספי של 220 מיליון שקל; דוראל מבססת את מעמדה באחת מיצרניות החשמל הגדולות בישראל
ניצן כהן | 
רונן אגסי יקי נוימן (צילום אורן דאי מיכה לובטון)
חברת הביטוח מגדל חתמה על הסכם משמעותי עם דוראל במסגרתו תרכוש חברת הביטוח חשמל מדוראל במשך 10 שנים בעסקה בהיקף כספי כולל של 10 שנים. העסקה הזו משמעותית לדוראל שמתבססת כאחת מיצרניות החשמל הפרטיות הגדולות בישראל.
במסגרת ההסכם תרכוש מגדל חשמל בכ-50 מיליון קוט"ש לשנה. ההסכם נחתם לתקופה של כ-10 שנים (הכולל אפשרות סיום מוקדם, כמקובל), בהיקף המוערך בכ-220 מיליון שקל לכל התקופה וייכנס לתוקפו החל מחודש יוני 2024. מחיר החשמל יוצמד לרכיב הייצור אשר נקבע מעת לעת על-ידי רשות החשמל.
 
במסגרת ההסכם, תשייך דוראל את מוני החשמל המוגדרים בעסקה בחלק מאתרי מגדל, למתקני ייצור פוטו-וולטאיים שבבעלותה המייצרים חשמל ירוק, וזאת בהתאם לכללי אסדרת השוק. ליתרת מוני החשמל של מגדל יסופק חשמל ממקורות נוספים במסגרת פעילות החברה כמספק חשמל וירטואלי. העסקה כוללת את נכסי השימוש העצמי של קבוצת מגדל וארבעה נכסים מתוך פורטפוליו הנדל"ן המניב של הקבוצה, הכולל כ- 60 נכסים בשווי מוערך של כ- 14 מיליארד שקל (ובשווי של כ- 18 מיליארד שקל כולל נדל"ן להשקעה).
את מגדל ביטוח ייצגו בעסקה משרד עורכי הדין אולגן רוב ושות'.
ההסכם, שמצטרף להסכם הספקת החשמל שנחתם לאחרונה עם מליסרון וצרכני חשמל גדולים נוספים, מקדם ומחזק את פעילותה של דוראל בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל בכלל ובתחום הספקת החשמל והחשמל הירוק בפרט, אל מול צרכנים עסקיים במשק הישראלי.
קבוצת דוראל, עוסקת בתחום האנרגיות המתחדשות פועלת בישראל, באירופה ובארה"ב. לצד פעילותה הענפה בעולם, הכוללת בין היתר את הקמת הפרויקט הסולארי הגדול ביותר בארה"ב, דוראל מחזיקה במאות מתקנים מניבים ומקימה את צבר הפרויקטים הגדול ביותר בישראל של אנרגיה סולארית בשילוב אגירת אנרגיה. החברה תייצר ותספק את כמות החשמל הירוק הגדולה ביותר לצרכנים משמעותיים במשק הישראלי ממתקני האנרגיה המתחדשת שלה ברחבי הארץ, באמצעות מספק החשמל הירוק שהקימה.
ממגדל ביטוח נמסר: "ההחלטה לעבור לצריכת חשמל ירוק בנכסים בהם משתמשת החברה ובחלק מנכסי פורטפוליו הנדל"ן המניב של הקבוצה עולה בקנה אחד עם מדיניות ה- ESG החלוצית של החברה וכבר לפני כשלוש שנים התחלנו ביישום שורה של מהלכים שמטרתם להוביל את המגמה הירוקה בענף הביטוח. רק לאחרונה סיימנו התקנה של פנלים סולאריים בגגות קמפוס החברה בפתח תקווה ובכוונתנו להמשיך ולייעל את השימוש שלנו באנרגיה. אנחנו שמחים על הדרך המשותפת עם דוראל בהסכם ארוך טווח זה לעשור הקרוב".
יקי נוימן, מנכ"ל קבוצת דוראל: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם חברת הביטוח מגדל שבחרה בנו כמספקי החשמל לנכסים שבבעלותה. אנו עדים לעלייה המשמעותית בביקוש לאנרגיה מתחדשת עם פתיחת השוק לתחרות והביקוש לחשמל ירוק עולה על ההיצע. הסכם זה מצטרף לשורת הסכמים משמעותיים שחותמת החברה בתחום הספקת החשמל הירוק, הממצבים את דוראל כשחקנית דומיננטית המובילה את המגמה בשוק האנרגיה המקומי וספק החשמל הירוק הגדול בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה