השוק

בנק לאומי: החשש מפגיעה בכלכלה האמריקאית לוחץ את מחירי הנפט מטה

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן אומר היום שקריסת הבנקים בארה"ב מעלה חשש כי הצרכן האמריקאי יהפוך לדפנסיבי וזה יפגע בכלכלה ומכאן לירידה של מחירי הפט; בפמן מעריך שירידת מחירים כזו תביא את הממשל האמריקאי לחדש את מאגרי החירום
ניצן כהן | 
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי אומר היום כי להערכתו קריסת הבנקים בארה"ב היא זו שיוצרת את החשש מפני פגיעה בכלכלה הריאלית ומכאן מחירי הנפט יורדים. להערכת בפמן, ככל שמחירי הנפט ירדו, הממשל האמריקאי ינצל את המחירים הנמוכים כדי לחדש את מלאי החירום שלו.
מחיר הנפט ירד בשבוע האחרון בעקבות עליית החששות בשוק שהידוק התנאים בסקטור הפיננסי ואירועי הכשל של מספר בנקים, יביאו למשבר ריאלי ולפגיעה בפעילות הכלכלית וכתוצאה מכך הביקושים לנפט יתכווצו. "ירידה זו התרחשה כהמשך למגמת הירידה במחיר הנפט מאמצע שנת 2022. הירידה נתמכה גם על ידי תפוקת הנפט הרוסי, שהיא גבוהה יותר מהציפיות שהיו בשוק, מה שייתכן ואף הביא לעודף מסוים בשוק הנפט הגלובלי" אומר בפמן.

"נראה שרוסיה צפויה להפחית את תפוקת הנפט בחודש מרץ פחות מהתכנון המקורי, של 500 אלף חביות ביום. זאת, לאור המשך יצוא האנרגיה הגולמית של המדינה לשותפי סחר מסוימים-קבועים. עם זאת, רוסיה מתקשה למצוא לקוחות לתזקיקי הנפט שלה, אשר יוצאו עד כה בעיקר לאירופה.
"במידה ומחיר הנפט ימשיך לרדת, הממשל האמריקאי צפוי להתחיל לרכוש נפט על מנת למלא את המאגרים האסטרטגיים, זאת לאחר שהממשל סיפק נפט ממאגרים אלה בשנה האחרונה כאשר מחיר הנפט היה גבוה מאוד. צעד זה יתמוך במידה מסוימת במחיר הנפט ויאט את מגמת הירידה. אולם, במידה והחששות בשוק מפני משבר ריאלי יתגברו, נראה כי השפעת השוק תהיה דומיננטית יותר וכי רכישות הנפט של הממשל האמריקאי לבד לא יצליחו למנוע ירידה נוספת במחיר הנפט" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה