השוק

על רקע המשבר בבנקאות: אלה הבנקים שדווקא צומחים

על רקע קריסת הבנקים SVB ו-Signature, ישנם בנקים קטנים שדווקא משגשגים - בנקים המתמחים בעבודה מול חברות הקנאביס השונות
מערכת ice | 
צמיחה כלכלית (צילום freepik)
חברות קנאביס אולי לא יוכלו לעבוד בקרוב עם הבנקים הגדולים של העולם, אך זה לא מונע מהצפה של בנקים קטנים המעוניינים לעבוד עם אותן החברות.
על פני השטח, נראה שהסיכויים של התעשייה לאפשר בנקאות מסוג זה ספגה מכה בארה"ב כאשר נציג קולורדו, אד פרלמוטר, התומך הגדול ביותר בחקיקה שתביא לליברליזציה של כללים לבנקאות קנאביס, הודיע על פרישה.

The SAFE Banking Act בו תמך פרלמוטר ונתקע בשנה שעברה אמור לאפשר מתן שירותים בנקאיים לגיטימיים לעסקים הקשורים לקנאביס.
אלה המתמחים בסיוע למוסדות פיננסיים לעבוד עם חברות קנאביס אומרים שהכול עשוי להיות מעורפל: מספר איגודי האשראי והבנקים המוסמכים על ידי המדינה ופונים לענף זה הולך וגדל בשקט.
"בימים הראשונים אף בנק לא היה מוכן לעשות זאת", אמר פיטר סו, סגן נשיא בכיר ב-Green Check Verified, המציעה תוכנה לבנקים שעוזרת להם להתמודד עם עומסי הרגולציה הנוספים של עבודה בתחום הקנאביס. בגרין צ'ק הודיעו בשבוע שעבר כי בשנת 2021 גדל מספר המוסדות הפיננסיים איתם היא עובדת ב-270% לכ-100 בנקים וחברות אשראי.
רוב הבנקים הגדולים מתנערים מחברות קנאביס מכיוון שמריחואנה אינה חוקית ברמה הפדרלית. חברות כרטיסי אשראי מתנהגות בצורה זהה. הדבר יוצר בעיתיות בחברות הקנאביס שלעיתים צריכים להתנהל במזומן בתשלום לעובדים וקניית מלאי.
בנקים שעובדים בתחום הקנאביס מסכימים שיש יותר תחרות על לקוחות קנאביס. "יותר אנשים נכנסים לתעשייה הזו בשנה האחרונה", אמר ויליאם הפנגל, מנכ"ל Dart Bank. הבנק התחיל ב-2019 עם לקוח אחד במישיגן וכעת יש לו מאות במדינה, כולל חברות נלוות כמו מעבדות בדיקה ומשרדי עורכי דין.
למרות העבודה הנוספת והאתגרים, הפנגל אומר שבנקאות קנאביס שווה את זה. בניגוד למה שכמה בנקים גדולים עשויים לחשוב על התעשייה, הוא אמר שללקוחות רבים יש פרופיל פיננסי אטרקטיבי. "לרוב הם אנשים בעלי ערך גבוה ויזמים סדרתיים שזכו להצלחה בתחומים אחרים", אמר. "זו הייתה הזדמנות מצוינת להרחיב את מערכות היחסים שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה