השוק

חברות ישראליות מזלזלות במשקיעים? רק חמישית מהשוק פרסמו דוח שנתי

אנחנו נמצאים כבר באמצע חודש מרץ, כמעט רבע מהשנה החדשה מאחורינו והכלכלה העולמית והמקומית סוערת, עם אירועים משמעותיים מכל הכיוונים, אז איך זה שרק 20 אחוז מהחברות הישראליות הנסחרות בבורסה פרסמו את הדו"ח השנתי של 2022?
מערכת ice | 
בורסה (צילום pexel)
כל מי שמשקיע בבורסה, במיוחד בחברות הגדולות, מחכה לדו"ח כספי שנתי של הארגונים, על מנת לדעת לאן עומדות פניהם ולהבין כיצד עדיף לו לפעול. דו"ח שנתי זה, הוא קריטי במיוחד עבור שנת 2022, כאשר האינפלציה השתוללה, כלל הבנקים המרכזיים בכלכלות הגדולות בעולם העלו את הריבית באופן אינטנסיבי, המלחמה באוקראינה, משבר האנרגיה...לא היה חסר אירועים, שהמשקיעים מאוד מסוקרנים לבחון את השפעתם על החברות.
אז איך קורה המצב, בו על פי דה מארקר, מתוך 540 חברות ישראליות הנסחרות בבורסה, רק 102 פרסמו את הדו"חות שלהם לשנת הכספים 2022? זה שהחברות מחכות לרגע האחרון עם הדוח השנתי, זה לא מצב חדש, אבל אם נשווה את המצב בישראל למה שקורה בוול סטריט: בשבוע הראשון של פברואר, יותר מ-900 חברות אמריקאיות פרסמו את הנתונים, כולל חמשת ענקיות הטכנולוגיה: גוגל, מטא, אפל, מיקרוספוט ואמזון. מה קרה באותו הזמן בארץ? 5 חברות בלבד פרסמו את הדו"ח השנתי.
מי אשם במצב הזה? התשובה היא מבאסת - המשקיעים עצמם. הרגולציה בארה"ב אינה מקלה יותר. החברות בוול סטריט כן קיבלו אישור לפרסם דו"ח מקדים מקוצר, עם נתונים קריטיים בלבד, כאשר את שאר הדו"ח הן יכולות לפרסם מאוחר יותר. בישראל, אפשר למנות על כף יד אחת את החברות שאימצו את היוזמה הזאת. למרות האישור הזה, החברות בארה"ב עדיין מקפידות לפרסם את הדו"חות מוקדם יותר ממה שנקבע להן וזה כתוצאה מדבר אחד בלבד - לחץ המשקיעים מהשטח, שדורשים לדעת מה קורה עם הכסף שלהם, אותו השקיעו בוול סטריט.
ובישראל? אומנם נושא השקיפות והקשר עם המשקיעים השתפר מאוד בשנים האחרונות, אך עדיין, יש מקום גדול מאוד לשיפור וגם החברות עצמן ירוויחו מפרסום מוקדם יותר של הדו"חות, כאשר יזכו באמון רב יותר מצד המשקיעים, שמצידם בהחלט צריכים להפעיל לחץ על אותן החברות - זכותם המלאה לדעת מה קורה עם הכסף שלהם ובהקדם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה