השוק

פלאפון שוברת שיא הכנסות; חצתה את רף 800 אלף מנויי דור 5

חברת הסלולר מקבוצת בזק סיימה את השנה עם זינוק של 155% ברווח המתואם שהסתכם 193 מיליון שקל; ההכנסה הממוצעת ממנוי עלתה ל-57 שקל; מספר מנויי הדור החמישי של החברה עלה ל-813 אלף
ניצן כהן | 
אילן סיגל (צילום רמי זרנגר, ויקיפדיה)
חברת הסלולר פלאפון פרסמה היום את הדו"חות הכספיים לשנת 2022 וגם היא כמו סלקום מציגה שיפור משמעותי בביצועים. מנתוני החברה עולה כי ההכנסות שברו שיא של 4 שנים והסתכמו בכ-2.4 מיליארד שקל, עלייה שנתית של כ-4.8%. השיפור בהכנסות נובע, כמו בסלקום, בעיקר מהעלייה בהכנסות משירותי נדידה ובעלייה בקצב ההצטרפות לחבילות הדור החמישי.
בשורה התחתונה סיימה החברה את השנה עם רווח הנקי המתואם שזינק בכ-155% והסתכם בכ-193 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם בכ-165 מיליון שקל לעומת כ-64 מיליון שקל ב-2021, עלייה של כ-158%. ה-EBITDA המתואם צמח בכ-20.2% והסתכם בכ-761 מיליון שקל.

עוד רשמה החברה עלייה משמעותית בתזרים החופשי שהסתכם בכ-351 מיליון שקל בשנת 2022, לעומת תזרים שלילי של כ-47 מיליון שקל בשנת 2021.
מצבת מנויי החברה גדלה במהלך השנה ב-53 אלף כשחלקם הגדול הצטרף לחבילות הדור החמישי שאלה חבילות רווחיות יותר. בסך הכל מסתכמת מצבת לקוחות הדור החמישי בכ-813 אלף. מצבת המנויים הכוללת של החברה עומדת נכון לסוף השנה. על כ-2.58 מיליון מנויים. ההכנסה הממוצעת של החברה ממנוי (ARPU) עמדה בסוף השנה על כ-57 שקלים, עלייה של כ-3 שקלים לעומת שנת 2021 ושל 2 שקלים לעומת הרבעון המקביל. 
אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-yes: "החברות מסכמות שנה מצוינת וממשיכות לבסס את מעמדן כמובילות בתחומן בשוק התקשורת. פלאפון רשמה שיא של ארבע שנים בהכנסות וזינוק משמעותי בכל מדדי הרווחיות, לרבות הרווח הנקי המתואם והתזרים החופשי. כל זאת לצד הגידול העקבי במנויי דור 5 שחצה את רף ה-800 אלף מנויים המהווים כ- 37% ממנוי הפוסטפייד של החברה. על אף התחרות העזה בשוק הטלוויזיה yes שומרת על יציבות ברמת ההכנסות בזכות צמיחה של כ-16 אלף מצטרפים חדשים בשנה האחרונה ושיתופי הפעולה עם ענקיות הסטרימינג הבינלאומיות.
"yes ממשיכה להיות השחקן הגדול בשוק הטלוויזיה על גבי אינטרנט עם למעלה מ-340 אלף מנויים למועד פרסום הדוח, המהווים כ-60% ממצבת הלקוחות שלנו."
עוד אמר סיגל כי "הכניסה שלנו לעולם הסיבים כבר נותנת את אותותיה ואנחנו מזהים ביקושים גבוהים לחבילה המשולבת של  yes+סיבים. כל זאת לצד המשך ההשקעה בתוכן המצוין ובאיכות המוצר שימשיכו להצעיד את החברה קדימה".
עוד עולה מנתוני החברה כי ההכנסות משירותים בשנת 2022 גדלו בכ-9.1% והסתכמו בכ-1.79 מיליארד שקל, הגידול נבע בעיקר מהתאוששות מהשפעת משבר הקורונה אשר בא לידי ביטוי בגידול בהכנסות משירותי הרומינג, צמיחה במצבת המנויים לרבות מנויים בחבילות דור 5. ברבעון הרביעי הכנסות החברה משירותים הסתכמו בכ-441 מיליון שקל, לעומת 424 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-4%.
ההכנסות מציוד קצה בשנת 2022 הסתכמו בכ-608 מיליון שקל, ירידה של כ-6%, הקיטון במכירות ציוד קצה נבע בעיקר מירידה בכמות היחידות שנמכרו. ברבעון הרביעי ההכנסות מציוד קצה הסתכמו בכ-151 מיליון שקל, לעומת כ-141 מיליון שקל ברבעון הקודם. גידול של כ-7.1%.
ההוצאות התפעוליות בשנת 2022 הסתכמו בכ-2.2 מיליארד שקל, ירידה של כ-2.9%, אשר נבעה בין היתר מקיטון בעלות מכר ציוד קצה במקביל לקיטון בהכנסות מציוד קצה, מירידה בדמי השלמת שיחה, ומקיטון בהוצאות הפחת. קיטון זה קוזז בחלקו על ידי גידול בעלויות הרומינג במקביל לגידול בהכנסות. הוצאות תפעוליות אחרות בשנת 2022 הסתכמו בכ-33 מיליון שקל לעומת כ-9 מיליון שקל בשנת 2021. העלייה נבעה מהשפעות ההסכם הקיבוצי בגין מענק לעובדים והוצאות בגין פרישת עובדים.
ה-EBITDA בשנת 2022 צמח בכ-17.1% והסתכם בכ-725 מיליון שקל. ה-EBITDA המתואם בשנת 2022 צמח בכ-20.2% והסתכם בכ-761 מיליון שקל (שיעור EBITDA מתואם – 31.7%).
הרווח הנקי בשנת 2022 צמח בכ-157.8% והסתכם בכ-165 מיליון שקל. הרווח הנקי המתואם בשנת 2022 צמח בכ-154.7% והסתכם בכ-193 מיליון שקל.
התזרים החופשי בשנת 2022 הסתכם בכ-351 מיליון שקל, לעומת תזרים חופשי שלילי של כ-47 מיליון שקל בשנת 2021. השיפור בתזרים החופשי נבע בעיקר מהסטה בגביה מלקוחות מהרבעון הרביעי של 2021 לרבעון הראשון של 2022 עקב עיצומי עובדים, משיפור תנאי אשראי מול חברות סליקת כרטיסי אשראי וכן מעליה ברווחי החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה