השוק

ישראכרט: הוצאה חד פעמית שחקה את הרווח ל-46 מיליון שקל

חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל רשמה הוצאה חד פעמית של 29 מיליון שקל מה ששחק את הרווח הנקי לרמה של 46 מיליון שקל ברבעון; תיק האשראי של החברה חצה לראשונה את רף ה-7 מיליארד שקל
ניצן כהן | 
רן עוז (צילום פזית עוז, ויקיפדיה, פלאש 90)
חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, ישראכרט שנמצאת רגע לפני מכירה ומיזוג לתוך חברת הביטוח הראל, סיימה את הרבעון הרביעי של השנה עם רווח נקי של 46 מיליון שקל, רווח נמוך מאוד בהתחשב במצופה מחברה בסדר גודל של ישראכרט. יחד עם זאת, החברה רשמה ברבעון הרביעי הוצאה חד פעמית של 29 מיליון שקל לצורך מימון תוכנית התייעלות וזה הגורם המרכזי לשחיקת הרווח הנקי.
מהדו"חות הכספיים של החברה עולה כי תיק האשראי הכולל חצה לראשונה את רף 7 מיליארד שקל, עליה מכ- 5 מיליארד שקל ב-2021.  בשנת 2022 נרשמה צמיחה של כ-41% ביתרת האשראי הצרכני לכ-5.8 מיליארד שקל, גידול שנתי של כ-1.7 מיליארד שקל; ברבעון הרביעי נרשם גידול של כ-945 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם, המשקף צמיחה של כ-19% ברבעון בודד. 

בשנת 2022 נרשמה צמיחה של כ-54% ביתרת האשראי המסחרי לכ-1.5 מיליארד שקל, עלייה שנתית של כ-511 מיליון שקל; ברבעון הרביעי נרשמה עלייה של כ-105 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם, המשקף צמיחה של כ-8% ברבעון אחד. 
הצמיחה החדה ביתרת האשראי הצרכני והמסחרי הקפיצה את ההכנסות מריבית נטו בכ-31% בשנת 2022 ובכ-65% ברבעון הרביעי, לעומת התקופות המקבילות. בשנת 2022 נרשם שיא שנתי של כ-206 מיליארד שקל במחזור העסקאות בכרטיסי אשראי, גידול של כ-11%.
הרווח הנקי הרבעוני, בנטרול השפעות חד פעמיות, הוכפל לכ-46 מיליון שקל לעומת כ-23 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד; בשנת 2022 הסתכם הרווח הנקי המנוטרל בכ-220 מיליון שקל. במהלך הרבעון החלה החברה ביישום תכנית התייעלות שמתקדמת כמתוכנן, ובמסגרת הדוח הכירה בהוצאות חד פעמיות בסך של כ-29 מיליון שקל. תכנית ההתייעלות צפויה לתרום לחסכון שנתי של 55-65 מיליון שקל בצורה הדרגתית במהלך שנת 2023 עד להשפעה מלאה בשנת 2024. 
יעדי התכנית האסטרטגית התלת שנתית. של החובה כוללות: צמיחה בתיק האשראי הכולל מהיקף של 7.3 מיליארד שקל  לטווח של-16.5-18.5 מיליארד שקל וגידול ברווח הנקי ל- 450-510 מיליון שקל בשנת 2025. 
יו"ר ישראכרט, תמר יסעור: "שנת 2022 הייתה שנת המפנה של ישראכרט במלוא מובן המילה. הגדרנו את תחום האשראי כמנוע צמיחה אסטרטגי, וההישגים אליהם הגענו במהלך השנה בתחום זה מדברים בעד עצמם. ביצענו שינויי עומק בתשתית התפעולית של החברה וכן במבנה שדרת ההנהלה, בהובלתו של רן עוז שנכנס לתפקיד מנכ"ל החברה מעט לפני תחילת 2022.
"חידשנו לטווח ארוך את ההסכמים עם שותפינו העסקיים, מועדוני הלקוחות הגדולים ביותר במשק. כמו כן, חידשנו את ההסכם עם בנק הפועלים, ובכך שימרנו את המובילות שלנו ויצרנו ודאות קדימה ובסיס איתן להמשך הפעילות והצמיחה.
"שתי ההצעות מצד גופים מוסדיים מובילים לרכישת ישראכרט או גרעין השליטה בה הן הביטוי הטוב ביותר לעוצמת ועומק השינוי שעברה ועוברת החברה. הצעות אלו יועמדו בקרוב להכרעת בעלי המניות ומהוות אינדיקציה לאמון בחברה ובפוטנציאל הצמיחה העתידי שלה."
מנכ"ל ישראכרט, רן עוז: "שנת 2022 הייתה שנה של בניית התשתיות ליישום התכנית האסטרטגית והמיקודים העסקיים בלקוחות הפרטיים והעסקיים. במהלך השנה הייתה עשייה מאומצת לצד הסרת חסמים פנימיים שאפשרו לעבור לצמיחה בקצב מואץ על מנת להשיג את היעדים שהצבנו לעצמנו.
"עשייה זו מתבטאת היטב בתוצאות, עם צמיחה משמעותית בפעילויות האשראי הצרכני והמסחרי אשר מהוות נקודת פתיחה מצוינת לשנת 2023. אנו פועלים בנחישות ליישום התכנית האסטרטגית של החברה והמשך המומנטום החיובי גם בשנים הקרובות. אנו מפרסמים את יעדי התכנית לשנת 2025 כדי להתוות אופק ברור ויעדים כמותיים מדידים. לצד כל אלה, אנו ממשיכים להתייעל ולבצע פעולות נוספות לשיפור רווחיות החברה.
"אנחנו נמצאים כעת בעיצומה של תקופה מורכבת ומציאות משתנה בקצב מהיר בציבוריות ובכלכלה הישראלית. אנחנו כמובן עוקבים אחר ההתפתחויות במשק תוך היערכות לכל התרחישים, ניטור אחראי של הסיכונים וניהול החשיפות בצורה זהירה ואחראית."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה