השוק

ההיי טק הישראלי בצרות? בנק SVB בצרות עם גל משיכות כספים

מניית הבנק האמריקאי סיליקון וואלי המממן עשרות סטרטאפים ישראלים צנחה אתמול על רקע גל משיכת כספים. שם שיחת זום של המנכ"ל לא עזרה
מערכת ice |  2
הפסדים (צילום shutterstock)
מניית הבנק האמריקאי סיליקון וואלי (SVB) נפלה אתמול על רקע גל של משיכות כספים מהבנק מצד חברות הייטק רבות. SVB הוא בנק המעניק שירותים פיננסיים לחברות ההייטק בארה"ב ובישראל, ויש לו נציגות ישראלית בהרצליה. לפי הערכות הוא מממן יותר מ-100 סטארט-אפים ישראליים.
"דה מארקר" דיווח כי כבר כמה חודשים תוהים בענף לגבי מצבו של SVB, והמשבר בענף ההייטק בא לידי ביטוי בהאטה משמעותית בגיוסי הון. SVB מסכם עם סטארט-אפים על מתן הלוואה, אך הם לוקחים אותה בפועל רק כשהם חייבים את הכסף. לעיתים נוצר מצב שהם לא מסוגלים להחזיר את החוב.

לפי SVB, הסטארט-אפים שרפו בפברואר יותר כסף מהצפוי, לכן הבנק הודיע שלשום על מהלכים לחיזוק המאזן הפיננסי שלו, כולל מכירת אג"ח בהפסד של 1.8 מיליארד דולר, על מנת לרכוש נכסים פיננסיים שיניבו ריבית גבוהה יותר, וגיוס 2.25 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות.
אלא שבמקום להרגיע את המשקיעים, מניית הבנק דווקא צנחה ב-60% ונמחקו 10 מיליארד דולר משווי החברה. זה גרם לחששות מפני פשיטת רגל - וקרנות בארץ ובחו"ל הנחו את חברות הפורטפוליו שלהן למשוך את הכסף.
סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה שמנכ"ל SVB, גרג בקר, ערך שיחת זום עם לקוחות אתמול, כדי לנסות להרגיע את המצב, אולם גם זה לא עזר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המצב הפוך ממה שמספרים לנו.
    דן שלמה 03/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האמריקאים בצרות, הבנקים במשבר בגלל אי האמון במערכת הבנקאית בארה"ב, לעומת זאת הבנקים בישראל הרבה יותר יציבים מהבנקים האמריקאים.... ?? לכן יותר הגיוני שיותר משקיעים ישאירו את הכספים בבנקים ישראליים ולא יעבירו אותם לבנקים בארה"ב.
    סגור
  • 1.
    כל מי שמשך את כספו מישראל
    אני 03/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל שיוך פוליטי ובכוונה כדי להרוס את כלכלת ישראל ולהזיק לה , מקווה בשבילם שהכספים שהעבירו ימחקו.
    סגור