השוק

טיקטוק תשתמש בשרתים של דנה עזריאלי בנורבגיה

הודעה לכאורה שגרתית של עזריאלי מלמדת כי עסקי השרתים של החברה מתחילים לקרום עור וגידים כשלא פחות מטיקטוק, הרשת החברתית הצומחת והשנויה במחלוקת, יתארחו על שרתי החברה בנורבגיה
ניצן כהן | 
דנה עזריאלי (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
הרשת החברתית הצומחת בעולם ואולי גם השנויה במחלוקת בעולם, חתמה על עסקה מעניינת עם זרוע השרתים של דנה עזריאלי. למעשה, טיקטוק תתארח על שרתי החברה ב-11 השנים הקרובות והשרתים האלה, נזכיר נמצאים בנורבגיה. 
אז נתחיל בהיבט מעניין אחד של הדברים והוא העובדה שטיקטוק נמצאת בעין הסערה בארה"ב בשל העובדה כי מערכי הסייבר הפדראליים חושדים בה שהיא אינה שומרת על פרטיות המשתמשים ומידע שנמצא ברשת דולף לממשל הסיני ומכאן הוא עלול להוות כלי שרת בידי גורמים לא ידידותיים למערב במלחמת הסייבר העולמית.
לאחרונה הטילו הרגולטורים האמריקאים הגבלות על טיקטוק בכל הנגוע למיקום השרתים שלהם כדי שיוכלו להמשיך להפעיל את הרשת תחת החוק האמריקאי או תחת החוק של האיחוד האירופי שמקפיד מאוד על פרטיות המשתמשים ומאפשר לוודא ברמה גבוהה (אם כי רחוק מלהיות מושלמת) שפרטים אישיים לא ידלפו לממשלות זרות ולא יעשה ברשת שימוש ליצירת כאוס או מעקב אחרי המשתמשים.
בתקופה האחרונה התפרסמו ידיעות בכלי התקשורת הכלכלית בארה"ב כי הממשל הפדראלי שוקל לאסור על עובדיו לעשות שימוש בטיקטוק מחשש לשאיבת מידע על המשתמשים טוכן הלאה, מידע שיועבר לממשלה הסינית ועלול לייצר פגמים מהותיים במידע שהאמריקאים אינו רוצים שיעבור לממשלה הסינית או לכל ממשלה זרה אחרת.
אם כן, שרתי זרוע הטכנולוגיה של עזריאלי יארחו את טיקטוק בעסקה שתניב לעזריאלי NOI של 79 מיליון דולר מידי שנה (העסקה היא ל-11 שנים) ואילו עלות הקמת השרתים לטיקטוק תהיה של 750 מיליון אירו.
באופן עקרוני הרווחיות של עזריאלי מהפרויקט פחות חשובה (אם כי מדובר בעסקה רווחית עבורה) אלא העובדה שענקית כמו טיקטוק תתארח על השרתים שלה אולם תעלומה היא מידת שביעות הרצון של הממשל האמריקאי מהמהלך עד כמה מדובר במהלך לעומתי של טיקטוק מול האיחוד האירופאי והממשל הפדרלי האמריקאי או לחילופין עד כמה מדובר במהלך שאמור להפיס את דעת האמריקאים שטיקטוק תתארח על שרתים במדינה מערבית ואולי זה יהיה חלק מהפתרון במאבק בין טיקטוק לממשל הפדרלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה