השוק

דירוג מניות קמעונאיות האופנה: זה לא היה החודש שלהן

קמעונאיות האופנה ספגו בפברואר מכה לא פשוטה, החשש מירידה בכושר הקניה של הישראלי הממוצע, התחרות מחו"ל, היחלשות השקל וכן הלאה, לא עשו למניות האלה טוב. אבל בכל זאת היו שתי מניות שהניבו תשואות לא רעות; דירוג מניות קמעונאיות האופנה השלם
ניצן כהן |  1
הראל ויזל (צילום דימה טליאנסקי ונתי שוחט פלש 90)
באופן עקרוני פברואר לא היה חודש מזהיר בשוק ההון. כולם חוששים מהמהפכה המשפטית וממה שהיא תעשה לכלכלה. לכולם ברור שככל שהדולר יעלה מול השקל וככל שהחששות מהמהפכה יהפכו למציאות הרי שאף אחד לא חושב שעולם כמנהגו ינהג וזה לא מבשר טובות לכלכלה.
באשר למניות חברות האופנה כאן הן סבלו מירידות שערים חדות להוציא שתי מניות של גולף ודלתא מותגים. למעשה דלתא הגישה הצעה לרכישת גולף. צריך לזכור שבין קמעונאיות האופנה גולף ודלתא עדיין לא מיצו את הפוטנציאל שלהן. הן מבודלות מספיק מפוקס וקסטרו, שתיהן קטנות יחסית ושילוב שלהן יכול לשפר את מערכי הרכש, להעביר את שתיהן תהליך התייעלות תפעולית, ובקיצור הציפיות גבוהות ממיזוג כזה.

שאר המניות סבלו מלחץ שלילי בראש ובראשונה בגלל הסנטימנט הלא טוב בשווקים. זה קורה בגלל הריבית, האינפלציה והמהפכה המשפטית. כל אלה עלולים בסופו של יום לפגוע בכושר הקניה של הישראלי שיצמצם במותרות לפני שיגע באוכל ובמשכנתא. מותרות הן להחליף את הארון כל חודש או חודשיים או בכל עונה.
למשוואה הזו צריך להכניס עוד דבר וזה שהישראלים מתנפלים על נתב"ג ומכאן אם הם כבר ממלאים את הארון שלהם במלבושים חדשים הרי שחלק מהמלבושים האלה נרכשים בחו"ל וזה אומר פחות רכישות בארץ, קרי פחות מכירות ופחות רווחיות.
אם לא הסתבכנו מספיק הרי שצריך להכניס עוד משהו למשוואה הזו וזה העובדה שהחורף השנה לא היה ארוך מספיק וקיים חשש שקמעונאיות האופנה "נתקעו" עם סחורה וזה אומר במקרה הטוב מבצעים אגרסיביים ששוחקים את הרווחיות ובמקרה הפחות טוב: סחורה שיושבת במחסנים ללא דורש - קרי הפסד, לפחות עכשיו ועל הנייר.
אז בין אם כך או אחרת הרי שמניות האופנה ספגו בפברואר מכה לא פשוטה. על פי רוב לקראת חג הפסח מכירות הקמעונאיות הללו גדלות רק כעת נשאלת השאלה אם כשאנחנו מכניסים כל-כך הרבה נעלמים למשוואה הזו, כיצד יראו מכירות חג הפסח ביחס לשנים עברו ולציפיות של השוק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רנואר עד פסח הופכת להיות פוזה ???????? (ל"ת)
    אורן 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור