השוק

לידר שוקי הון: ללא פשרה במהפכה המשפטית, השקל ימשיך להיחלש

בשבוע החולף התחזק הדולר מול השקל ב-0.2% אולם יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון, מעריך שהוא ישוב להתחזק מול השקל וזאת כל עוד לא תהיה פשרה בגזרת המהפכה המשפטית; עומת העלאת הריבית, מעריך כץ, תלויה בהיחלשות השקל
ניצן כהן |  1
יונתן כץ (צילום צביקה דור, shutterstock, פלאש 90)
יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון מעריך היום שללא פשרה בעקרונות המהפכה המשפטית של הממשלה, הפיחות בשק יתחדש ויגביר את הלחצים האינפלציוניים. כץ כותב כי המשך העלאות הריבית והיחלשות השקל יפגעו בצריכה הפרטית שהיא כזכור מנוע הצמיחה של הכלכלה.
כץ מעריך עוד כי בנק ישראל יעלה את הריבית באפריל כשעוצמת ההעלאה תהיה נגזר של המשך היחלשות השקל. נזכיר כי בשבוע החולף התחזק הדולר מול השקל ב-0.2% כשהמשך תהליכי החקיקה בכל הנוגע במהפכה המשפטית, ידחפו את הדולר שלב אחד נוסף קדימה.

באשר להסכם השכר החדש במגזר הציבורי אומר כץ כי בסך הכל מרבית העלאות השכר תתפרשנה על פני השנים ולא יפרו את האיזונים בכלכלה הישראלית וזאת להוציא המענק החד פעמי של 6,000 שקל שיביא אף הוא, באופן חד פעמי לעלייה בצריכה הפרטית.
להערכת כץ האינפלציה שנה קדימה תעלה ב-3.6% וזאת שכיום קצב האינפלציה עומד על 5.4%. מדד חודש פברואר אמור להערכתו לעלות ב-0.3% ואילו מדד מרץ שיפורסם בחודש אפריל יעלה ב-0.6%.
נכון להיום שער החליפין הצפוי של הדולר בעוד שנה אמור לנוע בסביבות 3.77 שקל לדולר מה שאומר שעוד צפויה לנו מכה בגזרה הזו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בנק ישראל עם 200 מילארד בלם את התקפות
    קשקשן 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 3
    הבנדיטים מתל אביב על השקל.וימשיך לבלום אותם...השקל צפוי לרדת למתחת ל3.5.
    סגור