השוק

רון פאינרו: "התוכנית העסקית שלנו לא צפתה הכפלה של הרווח"

ענף כרטיסי האשראי לוהט כשאת יריית הפתיחה ירתה כלל ביטוח כשרכשה את MAX; חברת MAX פרסמה דוחות הכספיים והרווח הנקי הוכפל; רון פאינרו, מנכ"ל החברה אומר בשיחה עם ice שמי שהיה מצוי בתוכניות העבודה שלה, הבין היטב את הפוטנציאל שלה
ניצן כהן | 
רון פאינרו מנכ"ל Max (צילום הדר דולן)
ענף כרטיסי האשראי לוהט. הראשונה לפרוץ את הסכר הייתה כלל ביטוח שהחליטה להתרחב לעולמות האשראי הצרכני עם רכישת חברת MAX. העסקה הזו הציתה את הדמיון אצל השחקנים הגדולים במגרש הזה אבל גם קיבלה כתף קרה מחלק מהשחקנים בשוק ההון ובעל מניות לעומתי אחד בכלל.
כשהשחקנים בענף הבינו את הפוטנציאל שיש בעסקה הם פנו לישראכרט, חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל. הראל הציעו לרכוש את מלוא הבעלות על החברה ומנורה הציעה לרכוש את גרעין השליטה בה. כאל, השחקנית השלישית עומדת להיפרד מחיקו החמים של בנק דיסקונט ותהיה יעד ההסתערות לשאר השחקנים שנשארו מחוץ למשחק הזה.  
ויכוחים לוהטים היו בין הפעילים בשוק ההון ההון על המחיר בו רכשה כלל ביטוח את MAX אבל אז הגיעה ההצעה של הראל לישראכרט וכמובן גם מנורה מבטחים ומכאן לכולם נפל האסימון - העסקה של כלל עם MAX לא רעה בכלל. MAX פרסמה היום את הדוחות הכספיים שלה שהיו גבוהים מהיעדים שהוצבו לה וזה הופך את עסקת כלל-MAX למעניינת הרבה יותר.
רון פאינרו, מנכ"ל Max אומר בשיחה עם ice שמי שהיה מצוי בתוכניות העבודה של החברה הבין היטב את הפוטנציאל שלה. "הייתה תוכנית עסקית ב-2019 כשבנק לאומי מכר את החברה, התכנית לא צפתה הכפלה של הרווח משנה לשנה אבל גם לא את הקורונה. האסטרטגיה הייתה ברורה כבר אז. "משבר הקורונה האט את הענף  אבל הדבקנו את הקצב. הייתה סגירת פערים מהירה בין 2021 ל-2022".
הריבית עולה והורדתם את המרווחים שלכם. זה לא אמור לפגוע בביצועים? "כשבנק לאומי מכר אותנו שינינו את האסטרטגיה, היינו הראשונים שהושפעו מרפורמת שטרום והתחלנו להתחרות בבנקים. כדי לעשות את זה הבנו שעלינו לתת ריבית טובה כדי למשוך לקוחות טובים, וזה מקבל ביטוי במחיקות שלנו. הצד השני של התהליך הזה הוא להוריד את המרווחים שיהיו קרובים כמה שיותר לבנקים".
כשהריבית עולה גם העלויות שלכם גדלות "זה נכון, אבל אנחנו רוצים להתחרות בבנקים וזה אומר להביא את הלקוח אלינו. אז נכון שהעלויות גדלות אבל איכות תיק האשראי טובה וזה מקבל ביטוי במחיקות". בוא נדבר רגע על 2023 "השנה התחילה אצלנו ללא שינוי למרות העננים. אז אנחנו הולכים עם מטריה וכובע אבל נכון להיום אצלנו לא רואים שינויים. אנחנו בהחלט ערוכים לשינויים מקרו כלכליים שישפיעו על הצרכנים, אבל נכון להיום, אנחנו לא רואים השפעה על התנהגות הלקוחות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה