השוק

לקראת השלמת עסקת הרכישה הגדולה: MAX מכפילה את הרווח הנקי

הרווח הנקי של חברת כרטיסי האשראי MAX זינק ל-248 מיליון שקל; כמות כרטיסי האשראי הפעילים של החברה עומד על 2.7 מיליון ויתרת האשראי שהעמידה החברה ללקוחות עומד על 9.3 מיליארד שקל
ניצן כהן | 
רון פאינרו, מנכ"ל מקס (צילום בני גמזו לטובה)
רגע לפני שעסקת הענק בין כלל ביטוח לוורבורג פינקוס (בעלת השליטה בחברת כרטיסי האדשראי MAX) מדווחת החברה על התוצאות הכספיות לרבעון הרביעי של השנה ולשנת 2022 כולה. מהנתונים עולה כי MAX ממשיכה לצמוח והרווחיות גם כן משביעת רצון, מה שהופך את ההתנגדויות לרכישת החברה ללא רלוונטיות.
מנתוני החברה עולה כי  הרווח השנתי הנקי הסתכם ב-248 מיליון שקל, בהשוואה ל-118 מיליון שקל בשנת 2021, בעוד הרווח ברבעון הרביעי עמד על 65 מיליון שקל לעומת הפסד של 17 מיליון שקל בשנת 2021, הפסד שנבע מהפרשה חד פעמית. הרווח משקף תשואה על ההון של 16.2%, בהשוואה לתשואה של 8.3% בתקופה המקבילה אשתקד.
 
הכנסות החברה בשנת 2022 הסתכמו בכ-1.8 מיליארד שקל, צמיחה של כ-29% בעוד ההכנסות ברבעון הרביעי צמחו בכ-30% והסתכמו בכ-489 מיליון שקל. הוצאות החברה בשנת 2022 הסתכמו בכ-1.4 מיליארד שקל, עלייה של כ-19%, בעוד שההוצאות ברבעון הרביעי של שנת 2022 הסתכמו ב-403 מיליון שקל לעומת 398 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
מ-MAX נמסר כי העלייה בהוצאות נובעת מהוצאות הישירות הקשורות בגידול בפעילות העסקית. ההוצאות בשנת 2022 כוללות עלייה בהפרשה בגין שומת מע"מ, בנוגע לפעילות חו"ל. היקף ההוצאות להפסדי אשראי בתיק, נותר נמוך וזאת על אף הגידול הדרמטי בתיק.
כמות כרטיסי האשראי הפעילים עמדה בסוף שנת 2022 על כ-2.7 מיליון, צמיחה של 11% לעומת סוף שנת 2021, כאשר כמות כרטיסי Max (החוץ-בנקאיים) הפעילים צמחה בכ-24% והגיעה ל-1.14 מיליון.
מחזור ההנפקה של החברה הסתכם בכ-113.3 מיליארד שקל, צמיחה של למעלה מ-18%, כאשר מחזור ההנפקה של כרטיסי Max צמח בכ-34%. ברבעון הרביעי גדל מחזור ההנפקה בכ-10% אל מול המחזור ברבעון המקביל אשתקד, מזה בכ-26% בכרטיסי Max.
יתרת תיק האשראי הצרכני (לקוחות פרטיים) הסתכמה בסוף השנה בכ-8.5 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% ביחס ליתרה בסוף שנת 2021. מנתוני החברה עולה כי במהלך השנה היא הורידה את המרווחים שלה למשקי הבית כל שממרווח של 5.6% בשנת 2021 הוא ירד  ל-5.45%.
יתרת תיק האשראי לעסקים הסתכמה בסוף השנה ב-800 מיליון שקל, עלייה של כמעט 70% ביחס להיקפי האשראי העסקי ב-2021.
מנכ"ל Max, רון פאינרו: "התוצאות שאנחנו מפרסמים היום מייצגות עבודה מאומצת של השנים האחרונות, בהן פעלנו באופן עקבי בהתאם לתכנית אסטרטגית ברורה שתמכה בהרחבת בסיס הלקוחות שלנו ובבניית תיק אשראי הגדול בענף במטרה לקדם תחרות.
"בשלוש השנים האחרונות, הצלחנו לשלש את הרווח הנקי, להכפיל את מספר לקוחות Max ולהגדיל את תיק האשראי הכולל ב-55%, מ-6 ל-9.3 מיליארד שקל! הפכנו מחברת כרטיסי אשראי של בנק לחברת פיננסים מובילה וצומחת שמציעה את כרטיסי האשראי הטובים בישראל, אשראי תחרותי לבנקים ומוצרי ביטוח וחיסכון. בשנת 2022 צמחנו בכ-24% בהיקף כרטיסי Max הפעילים ובכ-34% בהיקף המחזורים שלהם. תיקי האשראי הצרכני והעסקי שלנו צמחו בכ-37% בהתאמה להיותנו שחקן משמעותי ותחרותי לבנקים."
פאינרו הדגיש כי "השנה Max הרחיבה את מגוון השירותים והמוצרים החדשניים שמוצעים ללקוחותיה על גבי כרטיס האשראי, מהחזר על הקניות בביטקוין, אפשרות לחסוך ישירות מהכרטיס, ועד העברת מט"ח מהירה לחו"ל. בנוסף, נכנסנו כגוף הנותן אשראי לעסקים קטנים בקרן ערבות המדינה החדשה והעמדנו לרשות עסקים ערבות עצמאית בתנאים עדיפים מהבנק.
"אני שמח על בחירתם המחודשת של משרד הביטחון ושל הסתדרות העובדים ב-Max, לחדש עמנו את ההסכמים לכרטיסי המועדונים הגדולים "בהצדעה" ו"ביחד בשבילך", ואף להשיק כרטיס תעופה חדש וייחודי לעובדי ההסתדרות, בעקבות הצלחת כרטיס התעופה שלנו, SKYMAX."
עוד ציין כי "אנו מנתחים את ההשפעות של השינויים המאקרו כלכליים במשק, במיוחד את השפעות עליית ריבית בנק ישראל על משקי הבית והעסקים, ומבצעים התאמות לטובת לקוחותינו. ב-2022 שיעור המחיקות להפסדי האשראי נותר יציב ונמוך מהשיעור בשנים האחרונות, הודות למודלי חיתום האשראי המתקדמים שלנו ומדיניות ניהול הסיכונים האחראית עליה אנו מקפידים."
יו"ר Max ונציג קרן ההשקעות Warburg Pincus, ירון בלוך: "השנים האחרונות ב-Max אופיינו ביישום אסטרטגיית צמיחה שאפתנית וממוקדת שבמסגרתה מטפחת החברה את הקשר הישיר עם מגוון לקוחותיה באמצעות הצעות ערך מובילות ומערך דיגיטל, שירות ותמיכה מתקדם, וכל זאת תוך שימת דגש על גיוון מקורות ההכנסה שלה.
"בימים אלה Warburg Pincus ושותפיה פועלים להשלמת תהליך מורכב במיוחד של מכירת קבוצת Max לכלל החזקות, מהקבוצות הפיננסיות המובילות בישראל. המיזוג המסתמן יאפשר ל-Max לחזק את מעמדה התחרותי בשוק הפיננסי הישראלי, ולהציע לקהל לקוחותיה מגוון רחב יותר של הצעות ערך תחרותיות."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה