השוק

לידיעת הקורא אקירוב: רשות התחרות מאשרת את עסקת כלל-MAX

אחד הרגולטורים שהיה אמור לאשר את העסקה האסטרטגית הזו - רשות התחרות, אישר את המתווה שלה לאחר ששוכנע כי שילוב של חברת ביטוח בסדר גודל של כלל וחברת כרטיסי האשראי הקטנה MAX, לא יפגעו בתחרות בענף
ניצן כהן | 
יורם נווה, מנכ"ל כלל ביטוח (צילום סיון פרג', shutterstock, וידאו הד)
רשות התחרות אישרה היום לכלל ביטוח לרכוש את חברת כרטיסי האשראי MAX. האישור הרגולטורי של רשות התחרות היה מכשול משמעותי בפני העסקה משום שהרשות היא הגורם שאמור לבחון אם יש סכנה לתחרות הן בתחום הביטוח והן בתחום האשראי הצרכני מעסקת כלל-MAX.
אם כן, לאחר בדיקת הנושא הרי שרשות התחרות היא הרגולטור המשמעותי הראשון שמאשר את העסקה, מה שמשפר מאוד את מצבה וזאת למרות שעדיין נותר הצורך באישור הפיקוח על הבנקים והפיקוח על הביטוח.

באופן עקרוני האישור הרגולטורי החשוב יותר היה האישור של רשות התחרות מאחר ואחד החששות המרכזיים היה ששילוב בין כלל ביטוח לחברת כרטיסי האשראי MAX יצור מפלצת פיננסית לתפריע לתחרות בתחום כרטיסי האשראי ותיתן עדיפות לא הוגנת לכלל בעולמות הביטוח.
הטענה המרכזית היא שקונסוללידציה של חברות הביטוח עם חברות כרטיסי האשראי יוכלו להיות תחרות משמעותית דווקא למערכת הבנקאית בעוד התחרות בין חברות הביטוח תישמר מאחר ולשימוש בכרטיסי אשראי אין השפעה על עולמות הביטוח.
באופן עקרוני היה חשש שכלל תוכל להזרים כסף אינסופי ל-MAX ובמחירים נוחים מה שיפגע בתחרות בין כרטיסי האשראי אבל בסופו של יום לא סביר שכלל ביטוח תעמיד מימון ל-MAX שלא בתנאי שוק אם כי הזמינות של ההון הזה תהיה טובה יותר. 
הצעת הרכש של הראל לישראכרט ואחר כך ההצטרפות של מנורה לתחרות על ישראכרט מאיינת למעשה את החשש מפני חברות הביטוח ולהיפך נראה שהיא תשכלל את התחרות ותפתח את החברות האלה לתחרות אמיתית מול המערכת הבנקאית וזאת כל עוד יצליחו החברות החדשות לעשות שימוש מושכל וחדשני בטכנולוגיה וכן הלאה.
כך או אחרת, החסם של אישור רשות התחרות להשלמת העסקה הוסר והיא עוברת שלב משמעותי לקראת מימושה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה