השוק

שנה למלחמה באוקראינה: זה הסכום העצום שהפסידו האוליגרכים

שנה חלפה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה והסנקציות של המערב כנגד הרוסים פוגעות בכיס - 67 מיליארד דולר הפסידו האוליגרכים הרוסים לבדם - 20% מהשווי שלהם בתחילת הלחימה
מערכת ice |  1
הפסדים (צילום shutterstock)
שנה חלפה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה והסוף לא נראה קרוב. מאז הפלישה, הרוסים מתמודדים פרט להתנגדות האוקראינית העזה, גם בסנקציות רבות המגיעות מן המערב ומי שנפגע מהן לא מעט הן האנשים העשירים ביותר ברוסיה.
23 האוליגרכים הרוסים הרשומים במדד המיליארדרים של בלומברג הפסידו בשנה האחרונה 67 מיליארד דולר, כך דיווחה הרשת ביום שישי. ההון הקולקטיבי של אותם אוליגרכים ירד ב-20% מאז תחילת הלחימה.

אלכסיי מורדשוב, בעל מרבית המניות של ענקית הפלדה הרוסית Severstal PJSC, ספג את ההפסד הגבוה ביותר במדינה. הונו המוערך צנח ב-6.7 מיליארד דולר מאז תחילת המלחמה -אם כי הוא עדיין בשווי נקי של 19.8 מיליארד דולר.
ולדימיר ליסין, יו"ר Novoliptsk Steel PJSC, דורג במקום השני בין המפסידים הגדולים ביותר של רוסיה עם צניחה של 5.8 מיליארד דולר בשווי הנקי.
לאוליגרך הרוסי בעל הפרופיל הגבוה ביותר, רומן אברמוביץ', היה ההפסד השלישי בגודלו של 5.6 מיליארד דולר. יש לציין שאברמוביץ' נאלץ למכור את מועדון הכדורגל האנגלי צ'לסי לקבוצת משקיעים אמריקאי בראשות טוד בוהלי במאי האחרון.
ההפסדים, למרות שהיו חמורים, היו למעשה קטנים יותר ממה שהיו בימים הראשונים של הפלישה. בלומברג ציין כי נראה כי הסנקציות הכלכליות המכוונות לאליטה של רוסיה "בעלות השפעה ארוכת טווח מוגבלת". בשלב מסוים בתחילת מרץ של השנה שעברה, המיליארדרים השירים ביותר ברוסיה הפסידו סכום כולל של 92 מיליארד דולר כאשר המערב החל את המאבק במלחמה.
לא כל המנהלים העסקיים הבכירים של רוסיה ספגו הפסדים כספיים. אנדריי גורייב, מייסד פוסאגרו, הוסיף יותר מ-2 מיליארד דולר להונו המשוער בעקבות זינוק במחיר הדשן בשנה האחרונה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העשירים מתעשרים במילחמה
    לילי 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מלחמה מזרימה כסף לבעלי ההון שמיצרים ומספקים לממשלה מוצרי מלחמה . ברור שתעשיית הפלדה גודלת . וכו. כמובן שהעניים משרתים בצבא וחוזרים בשקים או לבתי חולים או מותשים לביתם . כולם מרוששים.
    סגור