השוק

ראש הממשלה נגד שר החוץ: "עצמאות נגיד בנק ישראל מובטחת"

ירי בתוך הנגמ"ש? ראש הממשלה נתניהו מגיב לבקשת שר החוץ כהן: "חוק בנק ישראל עבר בהנהגתי והוא מבטיח את עצמאות הוועדה המוניטירית"
מערכת ice |  2
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ Marc Israel Sellem/POOL)
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על אמירתו של שר האוצר אלי כהן על בקשת הורדת הריבית וכתב בטוויטר: "חוק בנק ישראל עבר בהנהגתי והוא מבטיח את עצמאות הוועדה המוניטירית בראשות הנגיד בקביעת הריבית. שום דבר לא ישנה זאת".
אתמול (שני) שר האוצר אלי כהן ביקש משר האוצר סמוטריץ' להוריד את הריבית, כהן טוען שהעלאת הריבית משמעותה התעמרות בציבור: "ביקשתי מחברי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לגבש מתווה מול נגיד בנק ישראל להפסקת עליות הריבית. על רקע התמתנות האינפלציה, לא הייתה הצדקה להעלאת את הריבית היום, שממשיכה את ההתעמרות בבעלי המשכנתאות".  מנגד, כלכלנים רבים וביניהם נגיד בנק ישראל מחו על בקשה זו מכיוון שמשמעותה התערבות ממשלתית במערכת הכלכלית של מדינת ישראל.
נגיד בנק ישראל, פרופסור אמיר ירון הגיב על בקשתו של כהן בריאיון שהעניק לתוכנית חיסכון: “האינפלציה בכלל לא התמתנה, שיבדוק את הנתונים. הצעות כאלה פוגעות בתדמית של כלכלת ישראל. בכל פעם שמדינה פגעה בעצמאות של הבנק המרכזי, זה נגמר בהרס הכלכלה״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ביבי
    אורי 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם כל הכבוד אי אפשר להאמין לביבי כל מילה שניה שלו שקר וזה ראש ממשלה הגרוע ביותר שהייה כאן
    סגור
  • 1.
    אתה גרמת לכאוס הזה
    יוסי 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תאשים אף אחד אתה האשם העיקרי. רק נזק אתה יודע מלאך החבלה
    סגור