השוק

"להוציא כסף מהמדינה, פוגע במדינה ופוגע בכלכלה – אל תתנו לזה יד"

דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, קורא למגזר העסקי להיכנס מתחת לאלונקה לפתרון המשבר ולא להחרפתו: "לא בוחנים את המדינה על הגרוש"
מערכת ice | 
דובי אמיתי (צילום ארן דולב)
יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, סיכם הערב את יומו האחרון של כנס אילת ה-26 לנושאי עבודה, בהובלת ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי (ארגון הגג של העסקים בישראל) ואמר: "זה לא סוד שיש פה אירוע במדינת ישראל. אני אומר לכם, כאזרח, כיו"ר נשיאות המגזר העסקי וכמי שלחם על המדינה הזו ושלח חיילים לשדה הקרב, אני מודאג. מודאג ממה שאני שומע מחבריי למילואים ומהאמירות של אנשי העסקים שמושכים כספים".
"אני רוצה בהזדמנות הזו לפנות לשותפי - בעלי חברות, הייטק, משקיעים, כולם צריכים להיכנס מתחת לאלונקה ולחפש את פתרון המשבר ולא להחריף אותו", קרא אמיתי, "לא בוחנים את המדינה על הגרוש. חייבים לזכור- אין לנו ארץ אחרת! אני פונה לכל חברי במגזר העסקי, בואו לא נשפוך את התינוק עם המים. להרוס זה קל לבנות זה קשה. זה לגיטימי למחות אבל להוציא את הכסף ולפגוע בכלכלה- לזה אני לא מסכים. אל תתנו לזה יד. כולנו חייבם להסכים שהמדינה מעל הכל. כל עוד יתבצר כל איש בעמדתו ולא נקשיב אחד לשנייה ונתפשר- לא נתקדם. לא נגיע לשומקום."
אמיתי הוסיף ותקף את הגורמים שמכניסים את מערכת הביטחון לתוך הסוגייה הפוליטית ואמר: "אני עדיין משרת במילואים בגזרת הצפון, ואני פונה לכל הפוליטיקאים, המפקדים, הרמטכ"לים בעבר ובהווה ואומר- צה"ל ומערכת הביטחון מחוץ לתחום! אל תפגעו ברקמה הכי רגישה שלנו. זה לא לגיטימי ולא ראוי לקרוא למשרתי המילואים לא להתייצב לשירות. חדלו מלהשתמש בצה"ל. אני מצטרף לקריאה של ארנון וקורא לממשלת ישראל- תיכנסו מתחת לאלונקה, ותמצאו דרך לשבת ולדבר אחד עם השנייה, גם אם הרגליים שלכם ירעדו, זה לגיטימי. לאף אחד אין את הפריבילגיה לנטוש את האלונקה, אפילו לא ידית אחת."
עוד התייחס אמיתי ליוקר המחייה ועליית האינפלציה: "אנחנו לקראת תקציב המדינה ונמצאים בתקופה לא פשוטה. אי אפשר לבלום את האינפלציה בהעתקת המדיניות המוניטרית של ארה"ב לישראל, העלאת הריבית לא תביא את הפתרון לאינפלציה. כבר כחצי שנה אנחנו בלי כלים שמעודדים צמיחה. נאמר כי יעצרו את מחירי החשמל, הארנונה והדלק, אך זה עוד לא קרה. בתור חקלאי בנשמה אני יודע שכדי לקטוף צריך לזרוע, ובמובן הכלכלי את הזרעים של הצמיחה היה צריך לזרוע אתמול, כי את התוצרים, נראה רק עוד כ-6 חודשים לפחות, ואת זה אני עדיין לא רואה בפעולות של ממשלת ישראל."
כנס אילת ה-26 לנושאי עבודה בהובלת ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי (ארגון הגג של העסקים בישראל) המתקיים השבוע באילת, עוסק באתגרים במארג יחסי העבודה, מארג העבודה כמנוע כלכלי חברתי ובעולם העבודה המשתנה עם התייחסות למגוון נושאים, ביניהם: הסכמי שכר בתקופה של עליות מחירים, חופש הביטוי במקום העבודה, התפטרות שקטה, הכשרות מקצועיות כבסיס לשימור עובדים ועוד, מתוך מטרה לשפר את הפריון והצמיחה בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה