השוק

"שכחו את העסקים הקטנים": המצטרפים החדשים למחאה

גם העסקים הקטנים והבינוניים מצטרפים למחאה נגד המאבק הפוליטי והרפורמה המשפטית. "אם הפוליטיקאים ישקיעו במגזר העסקים עשירית מהזמן שהם מקדישים לרפורמה, מצבם של בתי העסק ישתפר ללא היכר"
מערכת ice | 
אתי רז (צילום שרון מנקריז)
"במאבק הפוליטי והמשפטי על הרפורמה שוב נשכחים העסקים הקטנים והבינוניים", כך אמרה מנכ"לית קהילת העסקים ALL Club, אתי רז, לקראת ועידת 531 לעסקים. "אם הפוליטיקאים ישקיעו במגזר העסקים עשירית מהזמן שהם מקדישים לרפורמה, מצבם של בתי העסק ישתפר ללא היכר".
בישראל פועלי כ-650 אלף עסקים, כ-99.6% מהם מוגדרים עסקים קטנים ובינוניים (עד 100 מועסקים). תרומתם של העסקים הקטנים והבינוניים לתוצר העסקי עומדת על כ-55% מהתוצר, לעומת כ-45% תוצר שמספקים העסקים הגדולים.

בעלי העסקים נמצאים במלחמת הישרדות יומיומית שהתגברה בשנים האחרונות בעקבות חוסר היציבות השלטונית, רפורמות שיוצאות לדרך ונזנחות, בירוקרטיה קשה, עלויות גבוהות, מיסוי ומגפת הקורונה.
"בעיצומו של תהליך השיקום וההתאוששות אנו ניצבים כעת מול רפורמה משפטית המאיימת על כלכלת ישראל, איום שהראשונים להיפגע ממנו, כמו תמיד, יהיו העסקים הקטנים והבינוניים, אלו שאין להם רזרבות ותנאי אשראי של חברות גדולות", מסרה רז.
רז סיכמה את דבריה בכך ש"הפוליטיקאים חייבים להבין שללא כלכלה חזקה, ישראל תחזור עשרות שנים לאחור. עמוד השדרה של הכלכלה הוא השגשוג של עסקים קטנים ובינוניים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה