השוק

ישראל קנדה מעלה הילוך: הפרויקט המסקרן בירושלים יוצא לדרך

ועדת המשנה דחתה את ההתנגדויות שהוגשו ונוגעות לפרויקט "שערי צדק" בירושלים; ישראל קנדה יכולה כעת להוציא לפועל את הפרויקט עליו יבנו 1,000 יח"ד באחד האזורים הנחשקים בירושלים
ניצן כהן |  3
ברק רוזן (צילום באדיבות המצלם)
ועדת המשנה להתנגדויות דחתה את ההתנגדויות שהוגשו לה ונוגעות לפרויקט "שערי צדק" מה שמכשיר את הקרקע לתחילת העבודות של "ישראל קנדה", בבעלות ברק רוזן ואסי טוכמאייר, במתחם. פרויקט "שערי צדק" אמור לכלול 4 בניינים בני 40 קומות בהם יבנו 1,000 יח"ד. בנוסף יכלול המתחם 75 אלף מ"ר של מסחר ומלונאות ובנוסף, "ישראל קנדה" תשמר את המבנה של בית החולים.
המכרז על מתחם "שערי צדק" נסגר בשנת 2020 כשקנדה ישראל זכתה בו. המתחם משתרע על פני 17 דונם והחברה שילמה עליו 538 מיליון שקל.

ישראל קנדה נמצא בתקופה מאתגרת. החברה רכשה חבילות של מניות נורסטאר עליהם היא מופסדת למעלה מ-200 מיליון שקל. יחד עם זאת החברה פעלה לצמצום המינוף שלה באמצעות מכירה של נכסים כמו מניות אלרוב שהיו בבעלותה.
ישראל קנדה מחזיקה במספר מתחמי נדל"ן אטרקטיביים ביניהם פרויקט "שערי צדק". לחברה יש זכויות משמעותיו במתחם שדה דב, מתחם שהשיווק בו יחל ביום העצמאות הקרוב. ההערכה של ברק רוזן, מבעלי השליטה בחברה, היא כי המחיר הממוצע בסופו של יום במתחם שדה דב ינוע סביב ה-70 אלף שקל למ"ר וזה משמעותי מאחר ומדובר בפרויקט שאמור להניב לקנדה ישראל רווח של 800 מיליון שקל.
ישראל קנדה נסחרת בבורסה לפי שווי חברה של כ-2.8 מיליארד שקל, שווי שקרוב מאוד להון העצמי שלה שהסתכם ברבעון השלישי של השנה ב-2.1 מיליארד שקל. בסך הכל אוחזת החברה בחוב של כמעט 5 מיליארד שקל כש-1.1 מיליארד שקל ממנו יושב בשתי דרות אג"ח קצרה ובינונית.
התשואות על האג"ח של ישראל קנדה נחשבות לגבוהות כשבסדרה הבינונית (סדרה 7) הן מגיעו רמה של 7.2% מה שמקשה עליה למחזר את החובות וזה אומר מימוש נכסים או להביא כסף מהבית. קנדה ישראל עשתה כאמור, מספר מהלכים משמעותיים לעיבוי ההון שלה כשמכרה כמעט את כל החזקותיה באלרוב לאקירוב ולבית ההשקעות מור.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פשוט לא נכון, ועדת המשנה בחרה לא לשמוע התנגדויות שהוגשו
    מישהו שיודע ובדק 02/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שפחדו לדון בהתנגדויות ופחדו מהמלצת הוועדה המקומית בהתנגדויות...
    סגור
  • 2.
    יקבלו
    לא 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מימון לבניה
    סגור
  • 1.
    שוב פעם כמו בקרית יובל 1000 יח' מה עם הפקקים? (ל"ת)
    דן 02/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור