השוק

כמה הרווחתם בקופות הגמל בחודש ינואר?

מניתוח ראשוני שנערך בבית ההשקעות מיטב עולה כי קופות הגמל, קרנות ההשתלמות וקרנות הפנסיה הרוויחו לכם בחודש ינואר לא פחות מ-2.5%, פתיחה מעניינת אחרי שנה כואבת במיוחד
ניצן כהן |  1
קופות הגמל וקרנות ההשתלמות (צילום יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik, picjumbo)
אחרי שנה כואבת במיוחד, קופות הגמל, קרנות ההשתלמות וקרנות הפנסיה הרוויחו לכם בחודש ינואר 2.5%. מדובר בפתיחת שנה חיובית מאוד לחיסכון הפנסיוני אבל אנחנו מדברים רק על תחילת השנה כשלא ברור איך השנה הקרובה תתפתח.
באופן עקרוני השווקים הניבו תשואות חיוביות בחודש ינואר. אולי היה זה "אפקט ינואר" המפורסם ואולי איזה סוג של תיקון לשנת 2022. אבל בכל מקרה מדובר בתשואה נאה מאוד לחודש אחד.

ניתוח ראשוני שנערך בבית ההשקעות מיטב מעלה כי הערכת מיטב היא, שקופות הגמל וקרנות ההשתלמות הכלליות הגדולות יציגו בינואר תשואה נומינלית (ברוטו) ממוצעת של 2.5%. תשואה צפויה זו מייצגת גם את התמונה בתעשייה כולה, כאשר טווח התשואות של כלל הקופות אמור לנוע במנעד של בין תשואה של 2.2% לבין תשואה של 2.8%. 
נזכיר כי לתשואות בקופות הגמל, קרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות יש חשיבות מכרעת בכל הנוגע לתחושת העושר של הציבור, אבל לא רק לתחושה מאחר ומדובר בהיקפים גדולים של כסף וככל שיש שם הפסדים הציבור "נלחץ" וככל שהאפיקים האלה מניבים תשואות טובות הרי שתחושת העושר של הציבור טובה יותר ותומכת בהוצאה הפרטית שמניעה את הכלכלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמה עלוב
    מנחם 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חודש ינואר היה צריך לספק 20% תשואה. כרגיל, תפקידם של המומחים הוא לטעות. תשקיעו לבד, און ליין ותעשו הרבה יותר מהמדושנים חסרי מעוף
    סגור