השוק

הבנקים בשירות חדש בחינם: תדפיסי חשבון עד 7 שנים אחורה

הצעת חוק של חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה עברה בקריאה ראשונה בכנסת במסגרתה יחוייבו הבנקים לספק את תדפיסי החשבון באמצעים דיגיטליים ללא תשלום ללקוחות; ההצעה תנגיש ללקוחות מידע על עברם
ניצן כהן |  2
יאיר אבידן המפקח על הבנקים (צילום רמי זרניגר, vecteezy)
הצעת חוק של חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה שעברה בקריאה ראשונה בכנסת קובעת כי המערכת הבנקאית תחוייב לספק ללקוחות תדפיסי חשבון הבנק 7 שנים אחורה וזאת באמצעים דיגיטליים וללא תשלום.
הצעת החוק של יעקב אשר חשובה בעיקר בשל העובדה שהיא מנגישה יותר מידע ללקוחות על עברם אבל צריך לזכור שבדרך כלל מידע מהעבר דרוש ללקוחות לצורך הליכים משפטיים שננקטים נגדם או שהם נוקטים וצריכים את תדפיס הבנק כדי להוכיח טענות וכן הלאה.

המערכת הבנקאית חייבת לשמור על תדפיסי חשבונות הבנק עד שהם מתיישנים (7 שנים) ובדרך כלל הם מספקים אותם ללקוחות בתמורה לתשלום עמלה גבוהה. לפי הצעת הצעת החוק הבנקים יעלו את היטוריית חשבון העו"ש 7 שנים אחורה לאתר האינטרנט והוא יוצג כאמור, ללא תשלום.
השאלה המרכזית שעולה היא האם המידה שיעלה לאתר 7 שנים אחורה יעלה עם העתקים של אסמכתאות או רק בדרך של תדפיס ונסביר. אם אדם שילם בצ'ק תשלום, כרגע המצב הוא שבמשך חצי שנה עד שנה העתק הצ'ק מופיע באתר האינטרנט כצילום והוא יכול לשמש אסמכתא בהליכים משפטיים. נראה כי כרגע, כלומר מכאן קדימה, לא תהיה למערכת הבנקאית קושי לעמוד בתנאים האלה ומכאן נשאלת השאלה מה קורה עם מידע מהעבר שלא נמצא באתר האינטרנט אלא במערכות הפנימיות של הבנק.
כך או אחרת, מדובר בתוספת מידע חיונית ללקוח על עברו בחשבון הבנק וזה תמיד מבורך.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פועלים כבר נותן שנתיים אחורה אין בעיה להאריך עד 7 (ל"ת)
    מנדל 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מידע בנקאי
    רונןב 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בפועל, הבנקים, בכל העולם, מחויבים לשמור את המידע של כל החשבונות מרגע פתיחת הבנק - כלומר כל ההיסטוריה של הבנק חייבת להישמר. זו הסיבה שאפשר היה לגלות יתרות בחשבונות של יהודים ובכלל, גם מלפני מלחמות העולם. באופן נגיש, הבנקים שמרו מידע של שנה אחורה ובגין כל השאר הם דרשו תשלום. כעת מסדירים את המצב ש 7 שנים יהיו ללא תשלום.
    סגור