השוק

נורסטאר השלימה גיוס של 300 מיליון שקל; רוזן וטוכמאייר בחוץ

הושלמה הנפקת המניות של נורסטאר כשברק רוזן ואסי טוכמאייר נשארו בחוץ; חיים כצמן הזרים ביקושים של 90 מיליון שקל; מניית נורסטאר עלתה מתחילת החודש ב-10%; ברק רוזן ואסי טוכמאייר מופסדים 220 מיליון שקל על ההשקעה בנורסטאר
ניצן כהן |  1
חיים כצמן, ברק רוזן ואסי טוכמאייר (צילום יחצ גזית גלוב, יחצ, דן פרץ, vecteez)
מסע ההתאוששות של חיים כצמן נמשך. נורסטאר, החברה האם של ג'יסיטי, השלימה היום הנפקת מניות ואופציות שהזרימה לקופתה 305 מיליון שקל. איש העסקים חיים כצמן, שאוחז בשליטה בחברה הזרים ביקושים של 90 מיליון שקל בעוד ברק רוזן ואסי טוכמאייר נשארו בחוץ.
הצורך של נורסטאר בהון נוסף נועד לסייע לה לפרוע את תשלומי האג"ח הקרובים ואולי אף למחזר את החוב שלה. החברה חייבת היום למחזיקי האג"ח כמעט 800 מיליון שקל כשהשנה היא צריכה לפרוע 208 מיליון שקל ובשנה הבאה היא צריכה לפרוע 203 מיליון שקל נוספים.

החוב של נורסטאר מורכב מוב לשתי דרות האחת קצרה שנסחרת בתשואה של 3.7% והבינונית נסחרת בתשואה של 20.38% מה שהופך את היכולת של החברה למחזר את החוב לכמעט בלתי אפשרית.
נזכיר כי בשנה שעברה החל להתפתח מאבק שליטה בנורסטאר כשקנדה ישראל רכשו 22% ממניותיה בהשקעה של לא פחות מ-345 מיליון שקל. ההשקעה הזו סיבכה את קנדה ישראל של ברק רוזן ואסי טוכמאייר שהפסידו נכון לעכשיו עליה, 220 מיליון שקל. חיים כצמן אגב, מכר לשניים 11% ממניות נורסטאר ב-192 מיליון שקל לפי מחיר של 50.5 שקל למניה כשזו נסחרת היום בבורסה ב-13.6 שקל.
בשל ההפסד הכבד שהניבה ההשקעה בנורסטאר לקנדה ישראל נראה כי ברור מדוע החליטו ברק רוזן ואסי טוכמאייר להישאר מחוץ להנפקה האחרונה מה שאומר שהם ידוללו ויחכו לימים טובים יותר למניה כדי, ככל הנראה, לצאת מההשקעה הזו בהפסדים נמוכים יחסית או אולי אפילו ברווח (סוג של רווח) אם כי התסריט הזה נראה כעת רחוק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הענות מרשימה
    דורון 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצלחה גדולה של נורסטאר ועל הדרך גם ג'י סיטי- כל הדאגה סביב ג'י סיטי התבטאה בחוב של חברת האם נורסטאר וזו נפתרה. מעבר לזה גם היענות השוק הייתה מרשימה מעבר לכל הדעות ביחוד שישראל קנדה לא הזרימו כסף להנפקה, רואים את זה ב200 מיליון שקל מעל הצורך וזה בהחלט מביע אמון גדול בכצמן ובחברות.
    סגור