השוק

ספוטיפיי מפטרת מאות עובדים ונסוגה מתחום הפודקאסטים

קרוב ל-600 עובדים בשירות התוכן הקולי צפויים לאבד את משרתם, לאחר שהחברה הכריזה על גל קיצוצים נרחב. הבכירה שקידמה את הפרויקט השאפתני והבזבזני ביותר של החברה תעזוב
יאיר מור | 
ספוטיפיי (צילום pexels)
עכשיו זה רשמי: ספוטיפיי יוצאת למהלך פיטורים רחב, שבמסגרתו תפטר כ-6% מעובדיה, כך הודיע המייסד ומנכ"ל החברה, דניאל אק, בהודעה שנשלחה במייל לעובדים ולאחר מכן פורסמה באתר החברה.
אק לא מסר את מספר המפוטרים המדויק, אך לאור העובדה שנכון לסוף 2022 העסיקה ספוטיפיי כ-9,800 עובדים, מדובר על קרוב ל-600 איש שיאבדו את עבודתם. אק הבטיח כי המפוטרים יקבלו פיצוי בדמות משכורות למשך חמשת החודשים הבאים, ביטוח בריאות על חשבון החברה לתקופה זו (נזכיר כי בחו"ל אין קופות חולים והמעסיקים משלמים על ביטוחי בריאות לעובדים) והחזר על ימי חופשה לא מנוצלים.
בהודעה לא צוין אילו חטיבות יצומצמו, אך באופן כללי, רוב עובדי ספוטיפיי נמצאים בארה"ב, שוודיה ובריטניה – בסדר הזה. עם זאת, ניתן לנחש מי החטיבה שעל הכוונת יותר מכולן מכך שאק הודיע כי סמנכ"לית התוכן של ספוטיפיי, דון אוסטרוף, עוזבת את החברה. אוסטרוף הובילה את הדהירה של החברה לתוך תחום הפודקאסטים, במסגרתה בזבזה יותר ממיליארד דולר על רכישת פודקאסטים ואולפני הפקה שלהם. אק ציין כי בזכותה גדלה כמות התוכן בתחום פי 40 ויותר – אך ההכנסות מפרסום עלו רק פי שניים, למיליארד וחצי אירו.
עם זאת, אוסטרוף תישאר לתקופה קצרה על תקן יועצת – ככל הנראה בתחום הפרסום, ולא הפודקאסטים, שנראה כי החברה שוקלת אותו מחדש לאור הכישלון הקולוסאלי שלו במשיכת קהל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה