השוק

ספוטיפיי בדרך לגל פיטורים: המשבר בהייטק מחריף

אפליקציית התוכן הקולי המובילה תכריז השבוע על קיצוצים, לפי מקורות פנימיים. עוד לא ידוע בכמה מפחות מ-10,000 העובדים מדובר, אך חטיבת הפודקאסטים כבר החלה בקיצוצים בסוף השנה שעברה
יאיר מור | 
ספוטיפיי בדרך לגל פיטורים (צילום pixabay, shutterstock)
החברה הבאה שתכריז על גל פיטורים בעקבות המשבר עשויה להיות ספוטיפיי,  כך דווח לפנות בוקר (שני) בבלומברג. לפי מקורות בחברה, היא מתכוונת להודיע עוד השבוע על פיטורים – אם כי לא ידוע עדיין כמה מתוך כ-9,800 עובדיה צפויים ללכת הביתה.
בשנה שעברה צנחה מניית ספוטיפיי ב-66%, ושווי השוק שלה ירד מכמעט 45 מיליארד לכ-15 מיליארד דולר בלבד. למרות זאת, עד כה היא לא ביצעה קיצוצים משמעותיים, להוציא פיטורים של כ-40 עובדים מחטיבת הפודקאסטים שלה באוקטובר. הפיטורים הללו היו קשורים פחות למשבר הכלכלי הכללי, ויותר לכישלון המוחלט של חטיבת הפודקאסטים של החברה. העובדים שפוטרו והפודקאסטים שבוטלו היו של האולפנים Gimlet ו-Parcast, אותם רכשה החברה השוודית ב-2019 תמורת 230 ובין 56 ל-100 מיליון דולר, בהתאמה. נראה כי אף אחד משני האולפנים לא הצליח למשוך קהל משמעותי מספיק לתוכניות שלו באפליקציה.
ספוטיפיי צפויה להצטרף לרשימה הולכת ומתארכת של חברות טכנולוגיה שהודיעו לאחרונה על גלי קיצוצים אדירים. האחרונה היתה גוגל, שהודיעה על פיטורי כ-12,000 עובדים; לפניה הודיעה מיקרוסופט על פרידה מכ-10,000 עובדים; אמזון החלה בפיטורי כ-18,000 עובדים; ומטא פיטרה כבר בסתיו כ-11,000 עובדים.
החברה לא הגיבה לדיווחים, ונראה שאין לה כוונה לומר דבר מלבד ההודעה עצמה עד להצגת הדו"ח הרבעוני והשנתי שלה ביום שלישי הבא. מעניין לציין כי עוד לפני הדיווח על הפיטורים הצפויים עלתה מניית החברה מתחילת השנה ב-24%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה