השוק

המפץ הגדול בחברות כרטיסי האשראי: הראל רוצה לרכוש את ישראכרט

החזון של יורם נווה וחיים סמט מכלל ברכישת חברת האשראי max קורם עור וגידים וכעת מאמצת את החזון גם חברת הביטוח הראל, שבשליטת משפחת המבורגר, אשר פרסמה הצעת רכש מלאה למניות ישראכרט לפי שווי של 2.7 מיליארד שקל, שווי שגבוה ב-26 אחוז מהשווי בבורסה
ניצן כהן | 
ישראכרט (צילום pixabay)
החזון של יורם נווה וחיים סמט מכלל ברכישת חברת האשראי max קורם עור וגידים וכעת מאמצת את החזון גם חברת הביטוח הראל, שבשליטת משפחת המבורגר, אשר פרסמה הצעת רכש מלאה למניות ישראכרט לפי שווי של 2.7 מיליארד שקל, שווי שגבוה ב-26 אחוז מהשווי בבורסה
הראל השקעות הגישה היום (8.1.23) לדירקטוריון ישראכרט הצעה לרכישת 100% ממניות ישראכרט באמצעות מיזוג משולש הופכי בתמורה לסכום של 2,718 מיליוני שקלים. שווי זה משקף פרמיה של כ- 595.4 מיליוני שקלים (כ- 28%) ביחס לשער הסגירה של מניית ישראכרט בבורסה ביום 5 בינואר 2023 ופרמיה של כ- 570 מיליוני שקלים (כ- 26.5%) ביחס לשער הסגירה הממוצע של מניית ישראכרט ב- 30 ימי המסחר שקדמו ליום 5 בינואר 2023.
ביצוע העסקה, ככל שהצדדים יחתמו על הסכם מחייב שיאושר בידי הדירקטוריונים של ישראכרט והראל, יהיה כפוף לאישור האסיפה הכללית של ישראכרט וכן הרגולטורים השונים.

בן המבורגר, סגן יו"ר דירקטוריון הראל השקעות, המוביל את המהלך מטעם הראל מסר: "מזה זמן רב אנו שוקלים בקבוצת הראל מגוון מהלכים אסטרטגיים לשם גיוון מקורות הרווח של הקבוצה והוספת רגל פעילות נוספת לצד הפעילויות הקיימות והיציבות שלנו בענפי הביטוח והפיננסיים. שוק כרטיסי האשראי נבחן על ידינו לעומק מזה תקופה ארוכה ומכאן הצעתנו לדירקטוריון ישראכרט. בכוונתנו כי ישראכרט תמשיך ותפעל כחברה עצמאית ונפרדת תוך שמירה על ערכי ההנהלה הקיימת ומצויינות עובדיה, כשבמקביל נאפשר לה ליהנות מהניסיון העיסקי, האיתנות הפיננסית והמוניטין של הראל ובכך תוכל החברה להאיץ את תוכניות הצמיחה שלה".
"אנו בטוחים כי רכישת ישראכרט בידי הראל תעניק הצעות ערך טובות יותר לציבור בישראל, במיוחד ללקוחות פרטיים וכן לעסקים קטנים ובינוניים, ובכך תגביר הרכישה באופן ניכר את התחרות ביחס לאלטרנטיבות הקיימות במערכת הבנקאית ובשוק המימון החוץ-בנקאי. הראל השקעות הציעה לשלם בעבור ישראכרט פרמיה משמעותית של כ-28% על מחיר השוק, מתוך תפיסה כי מדובר בעסקה אסטרטגית לטווח ארוך. מבנה המימון של העסקה טרם נקבע אך בשל חוסנה הפיננסי של הראל ויחסי הנזילות שלה, קיימות לה מגוון אפשרויות זמינות להשלמת העסקה. להראל השקעות קיימות יתרות נזילות בסך של כ-2 מיליארד שקלים בעוד החוב ברוטו שלה עומד על פחות מ-600 מיליון שקלים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה