השוק

רמי לוי יחויב לשלם 40 מיליון שקל? הקרב בישראייר נחשף

המאבק על השליטה ב-20% מחברת התעופה ישראייר, שבבעלותו של רמי לוי, מגיע לשיאו בימים אלו. לפי תנאי ההנפקה, נאמן בעלי האג"ח המחזיקים עדיין כ-20% מהחברה יכולים להפעיל את אופציית ה-PUT ולחייב את בעלי החברה רמי לוי ושלום חיים לרכוש אותן בעסקה מחוץ לבורסה ב-40.500 מיליון שקל
מערכת ice | 
רמי לוי (צילום shutterstock, יחצ, פלאש 90/ משה שי)
המאבק על השליטה ב-20% מחברת התעופה ישראייר, שבבעלותו של רמי לוי, מגיע לשיאו בימים אלו. לפי תנאי ההנפקה, נאמן בעלי האג"ח המחזיקים עדיין כ-20% מהחברה יכולים להפעיל את אופציית ה-PUT ולחייב את בעלי החברה רמי לוי ושלום חיים לרכוש אותן בעסקה מחוץ לבורסה בכ-40.500 מיליון שקל. המשמעות של כך היא שישלמו עבור כל מניה סכום של כ-82 אגורות. כך פורסם היום (רביעי) באתר "פספורטניוז".
ישראייר שווה כיום בבורסה 261.208 מיליון שקל, לפיכך 20% משווי החברה הוא כ-52.2 מיליון שקל. לפני מספר שבועות, בזמן שמחיר המניה ירד, עו"ד אופיר נאור, הנאמן של בעלי האג"ח, הוציא מכתב לרמי לוי ושלום חיים, הבעלים של ישראייר, כדי שיתכוננו לרכוש את המניות כי הוא מתכוון להפעיל את אופציית ה-PUT.
למרות זאת, מאז מחיר המנייה של החברה זינק והשתווה למחיר השוק כיום, מה שמביא את שווי ההחזקה של בעלי האג"ח לכ-52 מיליון שקל על הנייר. בעלי האג"ח היו מעוניינים שיבוא רוכש אחד שיקנה את הכל יחדיו, אך אחרי שהם לא מצאו כזה הם רוצים להוציא כעת  הצעת מכר לשוק וככה כל מי שירצה יוכל לרכוש את מניות חברת ישראייר.
רמי לוי יכול לנהל איתם משא ומתן, או מנגד לא לעשות שום דבר ולתת לבעלי האג"ח להחליט מה עשוי להיות טוב יותר מבחינתם. מבחינתו זה מדובר בהימור, שכן אחרי שהמניות יוצאו למכירה,  הוא לא יכול לצפות מי עשוי להשתלט על המניות ולהפוך לשותף שלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה