השוק

בורסה: עליות שערים מתונות; מניות הנדל"ן מתקנות

עליות שערים נרשמות בחוזים העתידיים על המדדים בארה"ב; מניות הנדל"ן מתקנות לאחר העלאת הריבית ומתוך אמונה שהריבית לא תמשיך לעלות והממשלה החדשה תקל על לוקחי המשכנתאות
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
עליות שערים מתונות נרשמות היום בבורסה של תל אביב וזאת יומיים לאחר העלאת הריבית שעמדה בתחזיות המוקדמות וההערכות כי בנק ישראל לא יכביד יותר מידי על השווקים עם ריבית גבוהה מידי. משמעות הדברים היא שהשחקנים בשוק מאמצים את הנחות העבודה של חטיבת המחקר בבנק ישראל שמערכיה כי הריבית תעצור ברמה של 4% ותישאר שם תקופה ארוכה יחסית.
בסך הכל אם הריבית תעצור על 4% הרי שמדובר בחדשות טובות (כמה שניתן) לשחקנים בשוק ההון שגילמו כבר ריבית ברמה כזו וחשש מפני פעולה נצית של בנק ישראל שתביא את הריבית קרוב יותר ל-5% מאשר ל-4% וזה אומר שיש צורך בתיקון נוסף של הנחות העבודה בשוק מה שאומר - ירידות. ריבית ברמה של 4% בסך הכל מגולמת כבר בשוק ומכאן האווירה היא להתחיל לחשוב על חשיפה סלקטיבית (מאוד) לשווקים.

בשוק המט"ח נחלש היום הדולר בכ-0.2% ונסחר ברמה של 3.523 שקל לדולר. ההיחלשות של הדולר נובעת בראש ובראשדונה והנחת עבודה כי בתקופה הקרובה יהיו תיקונים בוול סטריט ובעיקר בנאסד"ק בגלל רצון של המשקיעים לסמן כיוון לציבור. וזה אומר מבחינת המוסדיים הישראלים שצריך להיערך לשימור האלוקציות בתיק ההשקעות. כלומר, מימוש נכסים בארה"ב והגדלת החשיפה לשוק ההון המקומי - קרי שקלים.
את האווירה החיובית מובילות היום מניות הנדל"ן כמו פרשקובסקי שעולה בכ-2%, דמרי שעולה בכ-1.5%, דניה סיבוס שעולה בכ-0.5% וכן הלאה. הנחת העבודה היא שברגע שהריבית מתייצבת ברמה של 4%, חברות הנדל"ן בסך הכל ידעו להכיל אותה ותיקוני התמחור של התקופה האחרונה מגלמים את הריבית הזו.
השאלה הגדולה היא כמה הממשלה החדשה תפעל במערכת הבנקאית כדי שזו תקל על החיתום בעולם המשכנתאות והנחת העבודה היא שהממשלה החדשה תבקש "להיטיב עם העם" וזה אומר משכנתאות נדיבות ורכישת יותר דירות וכן הלאה. כלומר - טוב לנדל"ניסטים.
מניות הבנקים הגדולות עולות בכ-1% ושוב מתוך הנחה שהריבית תעצור על 4% מה שיעשה טוב לדו"חות שלהם ובמקביל אם אכן הממשלה החדשה תבקש להיטיב עם העם בדרך של הקלת החיתום הרי שזה יהיה לא רע למערכת הבנקאית. מניית הפועלים עולה בכ-0.7%, לאומי עולה בכ-0.9% ודיסקונט עולה בכ-1%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה