השוק

שנה לבנק הדיגיטלי: 40 אלף לקוחות ו-900 מיליון שקל בפקדונות

שנה בדיוק לבנק הדיגיטלי של אמנון שעשוע והמספרים מגלים תמונה מעניינת שאמנם רחוקה מלתת תחרות אמיתית למערכת הבנקאית, אבל הסכר נפרץ; המספרים: 40 אלף לקוחות, 900 מיליון שקל פקדונות ואשראי בהיקף של 650 מיליון שקל
ניצן כהן |  2
אמנון שעשוע (צילום ויקיפדיה, freepik)
שנה עברה מאז הושק הבנק הדיגיטלי של אמנון שעשוע, אחרי עיכובים ודחיות ובסופו של יום הוא הוקם והושק - והמספרים שעולים מהביצועים של הבנק מעניינים. נפתח ונומר שהמספרים רחוקים מלהיות תחרות אמיתית לבנקים אבל ההישג הגדול של הבנק הדיגיטלי הוא - הסכר נפרץ.
אם כן, מהו  אותו הסכר? לפני פתיחת הבנק הדיגיטלי לא היו לציבור הישראלי יותר מידי ברירות אם הם לא היו לקוחות של פועלים הם היו של לאומי, מזרחי טפחות, דיסקונט או כל משהו אחר. אם לקוח עזב את לאומי בפועליםפ היו מרימים גבה - למה זה קרה? ומכאן הלקוח היה הופך ללקוח נחות עד שהיה מוכיח אחרת.

הפיקוח על הבנקים בעידן הזה היה ער לתופעה והבין שתחרות אמיתית יכולה להיות רק אם יפתח בנק חדש ויבוצעו מספר רפורמות שיאפשרו מעבר קל מבנק לבנק כך שלקוח לא יסומן כלקוח "נחות" אם החליט לעבור בנק.
שורה של רפורמות העביר בנק ישראל את המערכת הבנקאית המקומית. מנתצוני אשראי עובר במעבר ב"קליק" ועד רפורמת הבנקאות הפתוחה. לכאורה הכל נוצר לטובת הבנק הדיגיטלי של אמנון שעשוע אבל הסיפור האמיתי היה למנוע סימון לקוחות כשהם עוברים מבנק לבנק.
אם כן, הבנק הדיגיטלי שהיה אמור להיות הנהנה הגדול מהרפורמות האלה גייס בשנה הראשונה מאז הושק 40 אלף לקוחות, ספג פיקדונות וחסכונות בהיקף כספי של כ-900 מיליון שקל ונתן אשראי והלוואות בהיקף כספי של 650 מיליון שקל.
המספרים של הבנק הדיגיטלי רחוקים מלשקף פעילות של סניף באחד הבנקים הגדולים אבל הוא כן הופך לאט לאט להיות אלטרנטיבה ואולי ביום מן הימים יהפוך באמת להיות תחרות לבנקים. כך או אחרת, מדובר בפריצה ולו קלה של הסכר אבל זהו. לפחות כרגע.
איגרת שפרסם גל בר דעה, מנכ"ל הבנק הדיגיטלי, מעלה כי הוא שבע רצון מההתפתחות של הבנק הדיגיטלי "אנחנו מתכננים עוד הרבה הפתעות לשנה הבאה. התחלנו פיילוט מסחר בני"ע זרים ונשיק בקרוב את מערכת המסחר שלנו עם התנאים הטובים בשוק ללקוחות דמי המנוי, שוקדים על פיתוח פלטפורמת מסחר בני"ע ישראלים ובהמשך ייעוץ השקעות, פיילוט הייעוץ הפנסיוני שלנו שהולך וגדל בהדרגה ופוקוס חזק על שירות ששווה לשלם עליו. 
"אני יודע שלא הכל מושלם, שיש גם אתגרים ובעיות, ההנהלה שלי וצוות העובדים המופלא והמסור ביותר שיצא לי להכיר עושים הכל כדי לטפל בכל מה שדורש תיקון ולהציע בנק מעולה, כזה שאני מאמין שהלקוחות יאהבו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הצלחה רודפת הצלחה
    אבי 01/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמשקיע מובילאיי בעבר שנהנה מהאקזיטים המרשימים שבוצעו, וכמוני עוד אלפי ישראלים, אני ממליץ בחום לאתר את המיזמים הבאים של פרופ' שעשוע ולהשקיע בהם.
    סגור
  • 1.
    וואו! שמעתי ש
    בשורה 12/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמעתי שעוד בנקים בעולם מתעניינים בטכנולוגיה של הבנק הדיגיטלי הראשון של ישראל. ישראל כרגיל מובילה את הטכנולוגיה העולמית. כל הכבוד לפרופ' שעשוע!
    סגור