השוק

לאחר הורדת הדירוג של ג'י.סי.טי: כצמן ישלם קנס של 0.5%

בעקבות הורדת דירוג האשראי של ג'י.סי.טי חוטפת החברה קנס של כ-0.5% על סדרות האג"ח שלה; תוספת הריבית משמעותית להוצאות המימון של החברה; ג'י.סי.טי אוחזת חוב של כמעט 9 מיליארד שקל שרובו ככולו צמוד מדד וכעת מתווספת תוספת ריבית
ניצן כהן | 
חיים כצמן (צילום יחצ גזית גלוב)
לאחר הורדת דירוג החוב של ג'יסי.טי (לשעבר גזית גלוב) חוטפת החברה קנס בצורה של תוספת ריבית של כ-0.5% על האג"ח שלה. המניה מאבדת גובה ועם תחזית המסחר בבורסה היא יורדת ביותר מ-2%.
בסופו של יום תשלם ג'י.סי.טי תוספת של 0.5% על סדרת האג"ח ט"ו, י"ד ו-ט"ז ועל סדרה ט"ו תשלם תוספת ריבית של 0.25%. בסך הכל סדרות אג"ח אלה אוחזות חוב של כמעט 3.5 מיליארד שקל מתוך חוב כולל של החברה שעומד על כ-9 מיליארד שקל. סדרות אלה כבר נסחרות בתשואות דו-ספרתיות מה שמשקף קושי רב של החברה למחזר את החוב במחירים נורמליים וכן הלאה.
בסיכומו של יום הרי שכעת הלחץ על חיים כצמן לממש נכסים הופכת להיות גדולה מאוד כי בכל יום שהוא אינו מממש נכסים ואינו פורע את החובות של החברה הרי שלא רק ההצמדה למדד מכבידה עליו אלה גם תוספת הריבית וזה מקשה מאוד על החברה שבלאו הכי נמצאת במצב לחוץ מעט.
כצמן הודיע לאחרונה על כוונתו לממש נכסים נוספים של ג'י.סי.טי כדי להפחית את נטל החוב של החברה, נכסים שממוקמים בעיקר באירופה שם שוק הנדל"ן הולך למקום פחות טוב מהסיבות הידועות של אינפלציה גבוהה ותוואי ריבית עולה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה