השוק

יצרנית השבבים הגדולה בעולם בדרך למפעל ראשון באירופה

ענקית השבבים מטאוויאן TSMC מבוקשת במיוחד ע"י היפנים, אך קודם מסתכלת על אמריקה ואירופה
מערכת ice | 
tsmc (צילום ויקיפדיה)
חבר פרלמנט יפני בכיר אמר היום (שישי) כי יצרנית השבבים הגדולה בעולם TSMC הטאיוואנית שוקלת לבנות מפעל שני ביפן בנוסף למתקן של 8.6 מיליארד דולר שנמצא כעת בבנייה. בנוסף, נחשף היום כי היא נמצאת במגעים להקמת מפעל ראשון שלה ביבשת אירופה.
יושיהירו סקי, חבר פרלמנט שפעיל בנושא, אמר גם שממשלת יפן, שהתחייבה לספק עד 476 מיליארד ין (3.6 מיליארד דולר) בסובסידיות למפעל הראשון של TSMC, תספק סביבה נוחה עבור הַשׁקָעָה.
"אני מאמין ש-TSMC בוחנת השקעות נוספות ביפן. אנחנו צריכים ליצור סביבה שתגרום להם לחשוב שהם רוצים לעשות איתנו פרויקטים מתקדמים", אמר סקי בראיון לרויטרס. TSMC אמרה בהצהרה שנשלחה בדוא"ל כי היא לא פוסלת כל אפשרות עבור יפן אך אין תוכניות קונקרטיות כרגע.

TSMC משקיעה גם 40 מיליארד דולר במפעל לייצור שבבים אמריקאי באריזונה, ולפי ה"פייננשל טיימס" נמצאת במגעים מתקדמים עם ספקים לגבי הקמת המפעל הראשון שלה באירופה, שכן היא מגוונת את בסיס הייצור שלה ונותנת מענה לביקוש העולמי למוליכים למחצה.
סקי, בתוך המפלגה הליברלית הדמוקרטית של יפן דוגלת לחזק את תעשיית המוליכים למחצה של המדינה, אשר ירדה לנתח של פחות מ-10% מהשוק העולמי לפי הכנסות של יותר ממחצית בסוף שנות ה-80. "חדשנות טכנולוגית משמעותית מאוד בתעשיית המוליכים למחצה", אמר סקי. "לא נוכל להצליח אלא אם המגזר הציבורי והפרטי יפעלו כגוף אחד מאוחד".
בנאום מדיניות באוקטובר, ראש הממשלה פומיו קישידה מיקם את המוליכים למחצה כמרכזיים לביטחון הכלכלי של יפן והתחייב להזרים השקעות ציבוריות ופרטיות לתעשייה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה