השוק

המומחים קבעו: הודו תהפוך לכלכלה השלישית בגודלה עד 2030

האם הודו תעקוף את יפן וגרמניה ותהפוך להיות הכלכלה השלישית בגודלה בעולם? התשובה חיובית אם שואלים את S&P Global ומורגן סטנלי
מערכת ice | 
ראש ממשלת הודו (צילום צילום מסך,Yonatan Sindel/Flash90)
הודו עומדת לעקוף את יפן וגרמניה ולהפוך לכלכלה השלישית בגודלה בעולם כך חוזות S&P Global ומורגן סטנלי.
התחזית של S&P מבוססת על התחזית שהצמיחה השנתית של התוצר המקומי הגולמי הנומינלי של 6.3% עד 2030. בדומה, במורגן סטנלי מעריכים שהתמ"ג של הודו צפוי להכפיל את עצמו יותר מהכפלה מהרמות הנוכחיות עד 2031.
"להודו יש את התנאים לפריחה כלכלית הניזונה על ידי מינוי חוץ, השקעה בייצור, מעבר האנרגיה והתשתית הדיגיטלית המתקדמת של המדינה", כתבו בדו"ח אנליסטים של מורגן סטנלי בראשות רידהם דסאי וגיריש אצ'פליה. "התנאים הללו יהפכו את הודו לכלכלה ושוק המניות השלישית בגודלה בעולם לפני סוף העשור".  

הודו רשמה צמיחה משנה לשנה של 6.3% ברבעון יולי עד ספטמבר, גבוה חלקית מתחזית סקר רויטרס של 6.2%. לפני כן, הודו רשמה התרחבות של 13.5% עבור החודשים אפריל עד יוני בהשוואה לשנה לפני שנה, מלווה בביקוש מקומי חזק במגזר השירותים במדינה
.
המדינה רשמה גידול שיא של 20.1% משנה לשנה בשלושת החודשים עד יוני 2021, על פי נתוני Refinitiv.
התחזית של S&P תלויה בהמשך הליברליזציה הסחר של הודו, הרפורמה בשוק העבודה, כמו גם ההשקעה בתשתית ובהון האנושי של הודו. "זוהי ציפייה סבירה מהודו, שיש לה הרבה מה 'להדביק' במונחים של צמיחה כלכלית והכנסה לנפש", אמר ל-CNBC דיראג' נים, כלכלן מקבוצת מחקר בנקים מאוסטרליה וניו זילנד.
חלק מהרפורמות שצוינו כבר יצאו לדרך, אמר נים, והדגיש את מחויבותה של הממשלה להפריש עוד הוצאות הון בספרי ההוצאות השנתיים של המדינה. 
להפוך למרכז מונע יותר על ייצוא יש מיקוד ברור של ממשלת הודו להפוך למרכז למשקיעים זרים כמו גם למעצמת ייצור, והכלי העיקרי שלהם לעשות זאת באמצעות תכנית התמריצים המקושרים לייצור כדי להגביר את הייצור והיצוא, לפי אנליסטים של S&P.
מורגן סטנלי מעריכים כי חלקו של הייצור ההודי בתוצר "יעלה מ-15.6% מהתמ"ג כיום ל-21% עד 2031" – מה שמרמז כי הכנסות הייצור עשויות לגדול פי שלושה מ-447 מיליארד דולר הנוכחיים לכ-1490 מיליארד דולר. "החברות הרב לאומיות אופטימיות מתמיד לגבי השקעות בהודו... והממשלה מעודדת השקעות הן על ידי בניית תשתיות והן אספקת קרקע למפעלים", אמרו במורגן סטנלי.
"היתרונות של הודו (כוללים) שפע של כוח עבודה בעלות נמוכה, עלות נמוכה של ייצור, פתיחות להשקעות, מדיניות ידידותית לעסקים ודמוגרפיה צעירה עם נטייה חזקה לצריכה", אמרה סומדה דסגופטה, אנליסטית בכירה מיחידת המודיעין הכלכלי.
גורמים אלה הופכים את הודו לבחירה אטרקטיבית להקמת מוקדי ייצור עד סוף העשור, אמרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה