תרבות ופנאי

חריג: שגריר ישראל בהודו תוקף את הבמאי זוכה הפרסים

שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון, תוקף היום (שלישי), את הבמאי נדב לפיד בעקבות דבריו אמש במסגרת פסטיבל הסרטים הבינלאומי בגואה, הודו
מערכת ice | 
נדב לפיד (צילום ויקיפדיה)
הבמאי נדב לפיד, אשר כיהן כיו"ר חבר השופטים בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בגואה, הודו, תקף אתמול (שני) את אחד הסרטים והשאיר את הקהל בהלם. "כולנו היינו מוטרדים והמומים מהסרט ה-15, 'תיקי קשמיר', שהרגיש לנו כמו סרט תעמולה וולגרי שלא מתאים למסגרת התחרותית של פסטיבל קולנוע כה נחשב", אמר לקהל שבין הנוכחים היו שרים בממשלת הודו וכן שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון.
השגריר הישראלי, שהובך מול מארחיו, לא נשאר אדיש ובמכתב פתוח לבמאי זוכה פרסי דוב הזהב ופסטיבל קאן כתב: "תתבייש לך. בתרבות ההודית ההתייחסות לאורח היא כמו לאלוהים. אתה ניצלת לרעה באופן הגרוע ביותר את ההזמנה ההודית שקיבלת, לכהן כיו"ר חבר השופטים של איגוד הקולנוע הבינלאומי של הודו, כמו גם את האמון, הכנסת האורחים החמה והכבוד שרחשו לך".

מכתבו הזועם של השגריר לא הסתיים שם וכתב ש"אמרתי לך על הבמה שצריך להיות מוקירי תודה כאשר תעשיית הקולנוע הנהדרת של הודו רוכשת תוכן ישראלי. זהו חוסר רגישות ויומרני לדבר כך על אירועים היסטוריים, שמהווים פצע פתוח בהודו מכיוון שרבים מהמעורבים עדיין נמצאים בסביבה ועדיין משלמים מחיר – לפני לימוד מעמיק של הנושא".
הסרט 'תיקי קשמיר' של הבמאי ויווק אגניהוטרי עוסק בהגירת האוכלוסייה ההינדית מחבל קשמיר בשנות ה-90. בסרט קובעים כי מעשי האיבה של האוכלוסייה המוסלמית של קשמיר ורצח עם שבוצע בהינדים הם הגורמים להגירתם מהחבל. הסרט מתייחס לקשר השתיקה סביב הנרטיב שאינו נתמך על ידי ההיסטוריונים.
גילאון התנצל בפני המארחים ההודים של התחרות במספר פלטפורמות בתקווה כי הלהבות של דבריו של לפיד ישככו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה