השוק

שטראוס חושפת: כך הריקול הענק השפיע על החברה

בדיווח שהתפרסם הבוקר, עדכנה החברה את הערכת הפגיעה ברווח הנקי לשנת 2022 בשל אירוע הריקול והשבתת המפעל לטווח של 290-310 מיליון ש"ח
מערכת ice | 
גיורא בר דעה, עפרה שטראוס ואייל דרור (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, דוד כהן)
קבוצת שטראוס פרסמה הבוקר (ב') את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2022. החברה רושמת ברבעון עליה של כ-7% בהכנסות ואלו הסתכמו לסך של כ- 2.5 מיליארד ש"ח. בתשעת החודשים הראשונים של 2022 הסתכמו ההכנסות בכ-7 מיליארד ש"ח - עליה של כ-7.6%. הצמיחה נובעת בעיקר מעלייה במכירות של פעילות חברת הקפה בברזיל ובמזרח באירופה וכן מהמשך צמיחה של חברת המים אך קוזזה בירידה במכירות של חטיבת הממתקים בישראל וחברת סברה שפעלו באופן חלקי בחודשים האחרונים.
השלכות אירוע הריקול ותוכנית ההתאמות בסברה, כמו גם עליית מחירי חומרי הגלם ובראשם החלב הגולמי, הקפה הירוק מחירי האריזות ועלויות השינוע שחקו בכ- 9.9% את הרווחיות הגולמית של החברה שהסתכמה ברבעון בכ-746 מיליון ש"ח (שיעור רווחיות גולמית של כ- 30%). הרווח התפעולי ברבעון נשחק אף הוא בשל סיבות אלו והסתכם בכ- 111 מיליון ש"ח- ירידה של כ- 63.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח לבעלי המניות ברבעון הסתכם בכ-35 מיליון ש"ח - ירידה של כ- 82.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
בדיווח מיידי שיצא הבוקר, עדכנה החברה את הערכת הפגיעה ברווח הנקי לשנת 2022 בשל אירוע הריקול והשבתת המפעל לטווח של 290-310 מיליון ש"ח. גיורא בר-דעה מנכ"ל קבוצת שטראוס: "קבוצת שטראוס מציגה צמיחה במרבית עסקיה למעט בקטגוריית הממתקים בישראל ותחום פעילות מטבלים וממרחים בינלאומי. לצד זאת ההתמודדות עם האינפלציה ועם עליות ניכרות במחירי חומרי הגלם, כמו גם החזרה ההדרגתית של סברה לשוק ועצירת הפעילות בממתקים הובילו לשחיקה ברווחיות הקבוצה. שטראוס קפה מסיימת רבעון עם ביצועים חזקים, שטראוס מים בצמיחה מרשימה ופעילות המזון והמשקאות של שטראוס בישראל שומרת על נתחי השוק וממשיכה לגדול יפה. החוסן של הקבוצה מאפשר להמשיך בעקביות ביישום התכנית האסטרטגית שפורסמה במרס השנה. הודענו על הארכת הסכם השותפות עם משפחת לימה בברזיל ב-20 שנים נוספות והוצאנו לדרך את תכנית השינוי המבני של הקבוצה בגיאוגרפיית ישראל. בימים אלו אעביר את הובלת הקבוצה לשי באב"ד ואסייע לו בכניסתו לתפקיד".
שטראוס ישראל סיימה את הרבעון עם הכנסות של כ- 871 מיליון ש"ח, ירידה של כ- 10.7% הנובעת בעיקר בשל ירידה של כ- 47% במכירות מגזר תענוג והנאה שהסתכמו ברבעון לסך של כ-143 מיליון ש"ח בשל השלכות אירוע הריקול בחטיבת הממתקים. נתחי השוק של החברה בישראל בקטגוריות המחלבה, מזון טרי, מלוחים ויד מרדכי עלו בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מכירות מגזר בריאות ואיכות חיים צמחו ברבעון בכ- 3.2% והסתכמו לסך של כ- 728 מיליון ש"ח בעיקר בשל צמיחה במכירות מוצרי החלב ותחליפיו. עליית מחירי חומרי הגלם, בעיקר מחיר המטרה של החלב, שחקו את הרווח התפעולי של מגזר זה שהסתכם לכ- 66 מיליון ש"ח, שיעור הרווחיות התפעולית עמד על כ- 9% לעומת כ- 13.6% ברבעון המקביל אשתקד.
שטראוס קפה נהנתה מרבעון מצוין שהסתכם בהכנסות של כ- 1.3 מיליארד ש:ח ומצמיחה בכל המדינות שהסתכמה ב- 37.3%. בישראל הסתכמו ההכנסות בכ- 200 מיליון ש"ח וצמחו בכ- 15.7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, בברזיל נרשם זינוק של כ- 33.6% 2 במכירות לכ- 697 מיליון ₪ בעיקר בשל עדכון מחירים שבוצע השנה. חברת הקפה Três Corações מחזיקה בכ- 32.5% משוק הקפה הקלוי והטחון בברזיל לעומת כ- 30.6% בתקופה המקבילה אשתקד. לאחרונה הוסכם על ידי השותפים להאריך ל- 20 שנה נוספות את השותפות המוצלחת שייצרה לאורך השנים ערך יוצא דופן לבעלי המניות. הפעילות באירופה רשמה רבעון מוצלח במיוחד כאשר המכירות ברוסיה ואוקראינה צמחו 2 בשיעור של כ- 67% ובפולין בשיעור של כ- 23.5%.
חברת סברה ממשיכה בתהליך השיפור והחזרה לבתי הצרכנים לאחר יישום תכנית ההתאמה במפעל בווירג'יניה. החברה שפעילותה הושבתה באופן משמעותי במהלך המחצית הראשונה חזרה לייצר באופן מלא וכבר השיבה לעצמה כ- 34.8% מנתח שוק החומוס בארה"ב, כאשר בעבר החזיקה בכ- 61%. היקף המכירות ברבעון השלישי עמד על כ-82 מיליון ש"ח (במונחי 50%) - ירידה של כ-47.6% וההפסד התפעולי עמד על כ- 36 מיליון ש"ח (במונחי 50%). החברה מעריכה כי סברה תסיים את הרבעון הרביעי באיזון תפעולי.
אובלה, הפועלת בשוק הסלטים בגאוגרפיות נוספות, סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של כ- 22 מיליון ש"ח (במונחי 50%), צמיחה של כ- 8.2%. שטראוס מים ממשיכה לצמוח בצורה מרשימה גם ברבעון השלישי. החברה רשמה הכנסות של כ-210 מיליון ש"ח – עליה של כ- 9.1% שנבעה בעיקר מגידול במצבת הלקוחות ומגידול במכירת מכשירים חדשים. הפעילות בסין עדיין מושפעת מסגרים עקב הקורונה וצמחה 2 ברבעון השלישי בכ-4.7% לכ- 161 מיליון ש"ח (במונחי 100%).
הפעילות בבריטניה מתרחבת והחברה השיקה שם לאחרונה את ברי המים החדשים והמתקדמים מסדרת edge. פעילות חממת The Kitchen – החברה השיקה בחודש אוקטובר את חממה 2.0. כמו כן נכון ליום 30 בספטמבר 2022, ערכן הכולל של ההשקעות בחברות חממת הפודטק המוצגות בדוחות לפי השווי המאזני הסתכם בכ- 138 מיליוני ש"ח. השווי ההוגן 3 של השקעות אלו לאותו מועד, הסתכם בכ- 556 מיליוני ש"ח זאת לעומת כ- 326 מיליוני ש"ח נכון ליון 30 בספטמבר 2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה