השוק

דורי נאווי רכש מניות ישראכרט ב-96 מיליון שקל

נאווי הציבורית רכשה 4% ממניות ישראכרט בחודשים האחרונים; נאווי היא מחברות האשראי החוץ בנקאי הגדולות בישראל; בשלב הזה לא ברור אם נאווי מעוניינת להגדיל את החזקותיה בתחום אולם בכל מקרה מדובר על רכישה מעניינת
ניצן כהן | 
רן עוז (צילום פזית עוז)
חברת האחים נאווי, אחת מחברות האשראי החוץ בנקאי הגדולות בישראל, רכשה בחודשים אחרונים מניות של ישראכרט בכ-96 מיליון שקל. נאווי הגיעה להחזקה של 4.2% מישראכרט. באופן עקרוני בנאווי מסרבים להגיד אם יש בכוונתן להגדיל את ההחזקה הזו אבל בשוק ההון נפוצות שמועות על כוונתו נסתרות של החברה, שתכליתן לרכוש את השליטה בישראכרט.
כאן המקום לציין שנאווי היא חברת אשראי חוץ בנקאי דומיננטית בשוק ורכישת חבילת מניות בישראכרט היא סינרגית לפעילות שלהם אבל מכאן ועד רכישת השליטה או הגדלה משמעותית של ההחזקות בישראכרט היא ארוכה ומחייבת את הסכמת הרגולציה ובעיקר הפיקוח על הבנקים.

עוד יש לציין כי נאווי נסחרת בבורסה לפי שווי חברה כ-900 מיליון שקל והונה העצמי מסתכם בכ-677 מיליון שקל. ישראכרט לעומת זאת, נסחרת לפי שווי חברה של 2.2 מיליארד שקל בעוד הונה העצמי מסתכם בכ-2.8 מיליארד שקל, כך שנראה שגם פיננסית יהיה קשה לנאווי לרכוש חבילות של מניות משמעותיות נוספות בישראכרט.
השמועות שנפוצות היום בשוק ההון על כוונותיו של דורי נאווי אינן באות בחלל ריק. דורי נאווי, כאמור, הוא דמות משמעותית בתחום האשראי החוץ בנקאי אך הזרוע הצרכנית שלו היא קטנה עד לא קיימת. דריסת רגל בעולמות האשראי הצרכני, בטח באמצעות ישראכרט שהיא חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, יכולה להיות משמעותית עבורו עד כדי שיהפוך לבנק בפועל, גם אם לא יקבל היתר מהסוג הזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה