השוק

IBI על דיסקונט: תיק האשראי איכותי; מעלים את מחיר היעד

האנליסט ליאור שילה מבית ההשקעות IBI מעלה היום את מחיר היעד של מניית דיסקונט ואומר כי איכות תיק האשראי של הבנק אינה נופלת משל שאר הבנקים; הביצועים של דיסקונט מביאים לידי ביטוי את התהליך שהוא עובר תחת אורי לוין
ניצן כהן | 
אורי לוין, מנכ"ל דיסקונט (צילום אורי לוין, פלאש 90, Magma Images)
בית ההשקעות IBI מעלה היום את מחיר היעד למניית דיסקונט אולם שומר על המלצת תשואת השוק. בנימוקי ההחלטה, כותב האנליסט ליאור שילה כי איכות תיק האשראי בדיסקונט אינה נופלת משל שאר הבנקים והתוצאות באופן כללי מביאות לידי ביטוי את התהליך שעובר הבנק בשנים האחרונות.
באופן עקרוני נספר שתק האשראי בדיסקונט נחשב באופן מסורתי לחלש ביחס לשאר העמרכת הבנקאית אולם מאז כניסתה של לילך אשר טופלינסקי לתפקיד המנכ"לית ולאחר פרישתה הכניסה של אורי לוין לתפקיד עבר הבנק תהליך שמעותי מאוד של התייעלות, טיוב תיק האשראי וכן הלאה כשבתקופה האחרונה עבר הבנק ממגננה למתקפה והחל להגדיל את התיק תוך שמירה על חיתום איכותי.

"דיסקונט מציג תוצאות חזקות לרבעון השלישי כאשר הדבר נובע על רקע העלאת הריבית והמדד הגבוה" אומר שילה ומוסיף כי "מנגד, הבנק רושם הוצאות להפסדי אשראי מנורמלות ואף עלייה בהוצאות ועדיין התשואה חזקה, דבר שמעיד על הדרך שעושה דיסקונט ועל איכות האשראי של הבנק שלא נופל מזה של יתר המערכת.
"הרבעון הרביעי גם כן צפוי להיות חיובי, אך פחות מזה של הרבעון השלישי. למרות עלייה נוספת של הריבית והמדד, יש לזכור כי הרבעון הרביעי הבנקים רושמים עלייה בהוצאות. עדיין, אנו סבורים שנראה תשואה דו-ספרתית" הוא אומר.
כאמור, אתמול פרסם בנק דיסקונט את הדו"חות הכספיים שלו מהם עלה כי הכנסות הריבית נטו של הבנק הציגו צמיחה של 10% ביחס לרבעון הקודם ו-37.6% ביחס לרבעון המקביל. הצמיחה נובעת בעיקר מהעלאת הריבית, מדד חיובי, צמיחה נאה וירידה קלה בלבד בפקדונות שאינם נושאים ריבית.
המרווח הפיננסי של הבנק בנטרול מדד גדל ל-2.55% ביחס ל2.33% ברבעון הקודם, כאשר מרבית פתיחת המרווח מיוחסת להעלאת הריבית ומעט לתמהיל התיק.
"צמיחת האשראי ברבעון (1.9% QoQ) בלטה בעיקר בסגמנט משקי הבית ובעיקר משכנתאות וכן בסקטור העסקי (הגדולים והקטנים) וההוצאות להפסדי אשראי הסתכמו בשיעור של 0.18% מתיק האשראי, מעט נמוך מההערכות המוקדמות שלנו, אך משקפות הפרשה נורמטיבית שתואמת את הסביבה העסקית ושמצמצמות את הפערים שעלולים להיווצר בעתיד בתקופה של הידרדרות.
"לצד זאת, יחס הNPL ירד ביחס לרבעון הקודם, לרמה של 0.64% ביחס ל-0.83% ברבעון הקודם. הכנסות המימון שאינן מריבית הסתכמו בהכנסה של 151 מיליון שקל בשל הכנסות ממכירת מניות ויזה אינק (20 מיליון שקל נטו) ורווחי מסחר בנגזרים.
"ההכנסות מעמלות הציגו עלייה מרשימה של 8% ביחס לרבעון המקביל וצמיחה של 2.4% ביחס לרבעון הקודם. עיקר הגידול בעמלות נבע מעמלות כרטיסי אשראי הודות לגידול במחזורי התשלומים בכאל. וכן מעמלות ניהול חשבון.
"בהיבט ההוצאות נרשמה עלייה של 10.3% ביחס לרבעון המקביל ו-6.5% ביחס לקודם, כאשר עיקר העלייה נובע מהוצאות השכר (בעיקר רכיבים משתנים, כמו תגמול וכו'), אך גם מהוצאות אחרות שחלקן קשורות לכאל. כמו כן, נכללו הוצאות סילוק של כ-15 מיליון שקל ברוטו בשל האצת תכנית התייעלות" אומר שילה.
יחס היעילות התפעולית הסתכמה בשיעור של 55.2%, שיפור ביחס לממוצע של הבנק ברבעונים האחרונים שעומד על 65%. "נזכיר כי הבנק מציין בתכנית האסטרטגית שלו להגיע ליחס יעילות של 55% עד שנת 2025. בשיחת המשקיעים נשמעה אופטימיות בהשגת היעדים כל עוד תוואי הריבית ישמר" מסיים שילה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה