השוק

בנק הפועלים מרוקן את השוק מכסף: החלה הנפקת הענק

יומיים אחרי ההנפקה של חברת החשמל מגיע בנק הפועלים ומנקה את השוק מכסף; ההנפקה החלה כשהבנק מבקש לגייס 2.5 מיליארד שקל אולם גורמים בשוק ההון אומרים שלאור ההסתערות של המוסדיים, הבנק יגדיל את ההנפקה
ניצן כהן |  1
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום unsplash, יחצ גדי דגון)
בנק הפועלים החל בשעות האחרונות בהנפקת הענק. הבנק מנפיק אגרות חוב בהיקף כספי ראשוני כולל של 2.5 מיליארד שקל. גורמים בשוק ההון אומרים הבוקר ל-ice שלאור ההסתערות של המוסדיים על ההנפקה, קיימת אפשרות הרבה יותר מסבירה שהיקפה יגדל באופן משמעותי, אולם החלטה מהסוג הזה מקבל הדירקטוריון ולכן ככל שתתקבל החלטה כזו, היא תתקבל בשעות קרובות.
בשוק ההון אומרים היום שבנק הפועלים "מנקה את השוק מכסף" לא רק בגלל ההיקף המשמעותי של ההנפקה אלא בין היתר מאחר וחברת החשמל סיימה לפני כיומיים הנפקה במסגרתה לקחה 2.4 מיליארד שקל.

כדאי לזכור שבאופן עקרוני המשקיעים המוסדיים מתייחסים להנפקות כמו של בנק הפועלים וחברת החשמל להנפקות של תחליפים לאג"ח ממשלתי ולכן הם מוכנים לקנות כל מה שהבנק מוכן למכור וגם זה משמעותי מאחר ובימים של חוסר ודאות כלכלית/ פוליטית/ ציבורית וכן הלאה, המוסדיים מחפשים חוף מבטחים וכניסה אגרסיבית להשקעה באג"ח כו שהפועלים מנפיק היום היא פתרון מצויין לעודפי המזומנים שהמוסדיים יושבים עליהם.
אם כן, בנק הפועלים מנפיק היום שלושה מכשירים שונים המכשיר הראשון הוא קוקו (COCO) במח"מ 5.5 כשמכשיר דומה של בנק לאומי נסחר היום בבורסה בתשואה ברוטו של קצת יותר מ-3%. בנק הפועלים אגב, נותן הנחה למוסדיים של 0.6%, מה שהופך את כל הסיפור הזה למעניין.
המכשיר השני שהפועלים מנפיק הוא פקדונות במח"מ של 2.4 כשפקדון דומה שנותנת חברת הביטוח הפניקס נסחר היום בתשואה ברוטו של 3.75%. גם כאן הפועלים נותן הטבה למוסדיים של 0.3%. המכשיר השלישי והוא המעניין באמת הוא סדרת אג"ח ארוכה (מח"מ 5.2) צמודת מדד. כאן נסחר מכשיר דומה של לאומי בתשואה של 1.4%.
העניין בהנפקת הענק של בנק הפועלים הוא מעבר להנפקה עצמה אלא נוגע גם במי שמוביל אותה וזו חברת החיתום אוריין שתפסה את מקומה של חברת החיתום פועלים אי.בי.אי שממנה בנק הפועלים הודיע שהוא מתנתק, הופך אותה להחזקה פיננסית שלו ומקים חברת חיתום עצמאית חדשה שבה הוא יחזיק בשליטה.
מאחר ולהקים חברת חיתום חדשה לוקח זמן, נעזר בנק הפועלים בחברת החיתום אוריין שהוקמה על ידי המשקיעים גל עמית ורפי ליפא יחד עם ארז גולדשמיט ששימש מנכ"ל פועלים אי.בי.אי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יחסית לרבולוט אתר פועלים הוא דינוזאור...
    ארנון כץ 11/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חצי מאירופה עברה לאפליקציות כמו רבולוט, שרמת הערך שלהם למשתמש היא גם בשקיפות וגם מעמלות ... למשל העברות מטח של כל מטבע לשקל יעלה 99% פחות ממה שפועלים גובה העמלה ... בשניה שתהיה פה תחרות אמיתית מונופול של בנקים רק מישראל ישבר ... תהיה פה רעידת אדמה....
    סגור