השוק

בנק הפועלים מפתיע: פורשי איביאי יובילו את הנפקת הענק

אוריין שבבעלות מנהלי פועלים אי.בי.אי לשעבר תוביל את הנפקת הענק של בנק הפועלים בגובה 2.5 מיליארד השקל

ניצן כהן |  1
בנק הפועלים (צילום Magma Images)
מלחמת עולם בבורסה. בנק הפועלים בחר בחברת החיתום אוריין שמנוהלת על ידי בכירי פועלים אי.בי.אי לשעבר להוביל את הנפקת הענק. זאת כזכור, לאחר הדרמה לה גרם בנק הפועלים בבורסה.
אוריין התמחתה במשך שנים בהובלת הנפקות מורכבות ובשנים האחרונות הפכה לאחת מחברות החיתום הבודדות והדומיננטיות בבורסה. לאוריין אין גב בנקאי או של חברת ביטוח ולמעשה הייתה מהאופציות הבודדות של בנק הפועלים שהיה צריך לבחור חברת חיתום בלי להתנגש עם הפיקוח על הבנקים או הרשות לניירות ערך. את אוריין מנהל ארז גולדשמיט שהיה עד לא מכבר מנכ״ל פועלים אי.בי.אי ופרש מהחברה עם הצוות הבכיר לאחר שדרישות השכר שלהם (שהיו צנועות בהרבה משל שי נבו, עופר גרינבאום וירון מוזס) והקים יחד עם רפיא ליפא וגל עמית את חברת החיתום אוריין. העמלה שככל הנראה יקבל גולדשמיט מעסקת הענק עם הבנק היום - 2.5 מיליון שקל.
כזכור, בנק הפועלים הורה לחברת הבת פועלים אי.בי.אי להסיר באופן מידי את שמו (של הבנק) משמה של החברה ובכך הוא מנתק איתה קשר. כפי שכבר פרסמנו, בנק הפועלים יוצא להנפקת אג״ח ענקית של 2.5 מיליארד שקל כשהוא מדיר מההנפקה את חברת הבת - פועלים אי.בי.אי. בכך נרשמת אסקלציה משמעותית ביחסים בין הבנק למנהלי חברת החיתום שהוא שותף בה.

המהלך הגיע שעות בודדות לאחר שבנק הפועלים הודיע על גיוס של 2.5 מיליארד שקל באג״ח קוקו ואג״ח סטרייט תוך שהוא מדיר את חברת הבת מהעסקה. המהלך של בנק הפועלים פותח מלחמת גוג ומגוג בבורסה ובעיקר בקרב חברות החיתום שמעוניינות (עד מאוד) להיכנס בנעלי פועלים אי.בי.אי.
המהלך מוגש לפועלים אי.בי.אי בתגובה לאובר רולינג שעשה דירקטוריון החברה להחלטת הבנק שלא לשלם למנהליה: שי נבו, עופר גריבאום וירון מוזס שכר גבוה שלטענת הבנק רחוק מהמקובל בחברות חיתום שסמוכות על שולחנו. גורם בכיר בענף אמר ל-ice שנבו, גרינבאום ומוזס דרשו שכר של טאלנטים ולכן הגיע הזמן שהם יתנהגו בהתאם ויביאו הכנסות ורווחים שתואמים את השכר שכפו על הבנק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בנק הפועלים הגדיר מחדש את המונח גול עצמי (ל"ת)
    פלונית 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור